Public relations 4003-204PR
1. Omówienie definicji i podstawowych pojęć oraz warunków społeczno-ekonomiczno-politycznych korzystnych dla budowania partnerskich relacji z otoczeniem. Odniesienie do realiów polskich (wykład, przykłady).
2. Zaznajomienie z narzędziami public relations i sposobami ich stosowania . Metodyka projektowania i realizacji kampanii public relations w tym kampanii wizerunkowych. Rodzaje kampanii, sposoby ich projektowania i realizacji a zwłaszcza kalkulacji i finansowania oraz oceny osiągniętych wyników. (wykład, przykłady, dyskusja)
3. Zasady współpracy z środkami masowego przekazu. Ocena przydatności poszczególnych mediów. Budowa media planu, sposoby pracy dziennikarzy i redakcji, przygotowywanie materiałów prasowych, planowanie i organizacja imprez dla dziennikarzy (konferencja prasowa podróż studyjna)
4. Zasady zachowywania się i postępowania w sytuacjach kryzysowych czyli takich w których zagrożona jest lub utracona dobra reputacja organizacji. (wykład, przykłady, dyskusja)
Nakład pracy studenta:
zajęcia - 15 h
przygotowanie do zajęć - 15 h
przygotowanie do zaliczenia - 30 h
razem - 60 h
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Kurs ma pokazać w jaki sposób nowoczesna organizacja powinna dążyć do pełnego rozumienia jej celów i sposobów działania przez otoczenie czyli do pełnej transparentności.
Po zakończeniu kursu studenci będą:
• potrafili ocenić otoczenie pod kątem jego użyteczności dla realizacji celów organizacji
• potrafili wymyśleć założenia programowe i wykonawcze kampanii różnorodnych komunikacyjnych.
• potrafili zaprojektować kampanię komunikacyjną z zastosowaniem odpowiednich narzędzi i technik komunikacji społecznej
• pełnić rolę kierowników projektów działań PR
• oceniać pracę osób zaangażowanych w projekt
• skutecznie komunikować się pisemnie i ustnie w procesie wykonawczym.
Kryteria oceniania
Zalilczenie w formie pisemnej. Oceniana będzie wiedza zdobyta na zajęciach za pomocą testu pytań otwartych, 16-20 pytań, każde oceniane od 0 do 6 pkt, suma punktów powyżej 50% oznacza zaliczenie.
Literatura
B.Rozwadowska „Public relations teoria,praktyka,perspektywy „ wyd.Emka, Warszawa 2002
P.Lignar „ Czym jest a czym nie jest public relations” w Marketing i rynek nr 8/9 1996
W.Budzyński „Public relations – zarządzanie reputacją firmy” wyd.Poltext 1998
P.Lignar „ Public relations nie jedno ma imię” w Prakseologia148/2008 s.59
M. Cuttlip Scott, Allen H. Center, Glen M. Broom, Effective Public Relations 7th ed., Prentice Hall 1994 i wydania późniejsze
A.Davis „Public Relations” PWE 2007 J.Oledzki,D.Tworzydło red.”Public relations znaczenie społeczne i kierunki rozwoju PWN 2006
J.Olędzki „Public relations społeczne wyzwania” Aspra-Jr 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: