Marketing polityczny 4003-204MP
Podczas zajęć będą prezentowane następujące tematy:
• Podstawowe pojęcia marketingu w odniesieniu do sceny i kampanii wyborczej
• Podstawowe pojęcia, zasady i mechanizmy marketingu politycznego
• Definiowanie grup docelowych
• Jak myśli wyborca i czym się kieruję udzielając poparcia politykowi lub partii
• Metodyka planowania i realizacji kampanii wyborczej
• Zasady tworzenia programu wyborczego
• Zadania i praca sztabu wyborczego
• Zasady redagowania przekazu wizerunkowego
• Zasady tworzenia wizerunku fizycznego
• Zasady i warunki współpracy z mediami w kampanii wyborczej
• Zasady etyczne marketingu politycznego
Nakład pracy studenta:
wykład - 15 h
przygotowanie do wykładu - 15 h
przygotowanie do zaliczenia - 30 h
razem - 60 h
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
wiedza
- rozumie mechanizmy wyborcze i potrafi dostosować się do nich
umiejętności
– analizuje sytuację wyborczą
– rozpoznaje i definiuje cele kampanii oraz grupy wyborców do których jest skierowana
– potrafi zaprojektować kampanię wyborczą
- posługuje się narzędziami marketingu politycznego
- potrafi dokonać oceny osiągniętych rezultatów
Kompetencje
- ma świadomość wpływu mediów na wynik wyborów
Kryteria oceniania
Zaliczenie w formie pisemnej. Oceniana będzie wiedza zdobyta na zajęciach za pomocą testu pytań otwartych, 16-20 pytań, każde oceniane od 0 do 6 pkt, suma punktów powyżej 50% oznacza zaliczenie.
Literatura
W.Cwalina, A.Falkowski, Marketing polityczny – perspektywa psychgologiczna, Gdanskie Wudawnictwo Psychologiczne, Gdansk 2006
J. Muszynski, Marketing polityczny Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu, Warszawa 1999
A. Ries, J. Trout, 22 bezmienne prawa marketingu PWE, Warszawa 2000
N.de Barbaro, Dojść do głosu – radykalnie praktyczny przewodnik po kampanii wyborczej, Zakamycze, Kraków 2005
B.I., Newman, The marketing of the president: Political marketing as campaign strategy, Sage, Thousand Oaks 1994
J. Lees-Marshment, Political marketing: principles and applications, Routledge, London 2009
R. Negrine, J. Stanyer, The political communication reader, Routledge, London 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: