Instytucje kulturalne i ich zasady 3700-CS1-2-IKZ
Zakres tematów omawianych na poszczególnych zajęciach znajduje się części opisowej w aktualnym cyklu dydaktycznym:
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu
Wiedza:
Student/Studentka
- zna i rozumie historię a także posiada wiedzę o współczesnym funkcjonowaniu najważniejszych instytucji kultury (K_W01, K_W12)
- zna i rozumie mechanizmy funkcjonowania i ewolucji najważniejszych instytucji kultury; (K_W11)
- kompetentnie ocenia działalność instytucji kultury; (K_W15)
- zna i rozumie metody zarządzania instytucjami kultury i wyjaśnia metody animacji kultury w różnych środowiskach i różnych kontekstach społecznych polskich i europejskich; (K_W18)
- rozumie zależności między rozwojem kultury a przemianami społecznymi. (K_W19)
Umiejętności:
- potrafi zaprezentować wyniki samodzielnej analizy prostego problemu badawczego w formie pisemnej i ustnej; (K_U05)
- potrafi przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów; (K_U13)
- potrafi uczestniczyć w dyskusji na tematy kulturoznawcze, w tym przedstawiać logiczną argumentację i wyciągać krytyczne wnioski. (K_U11)
Kompetencje społeczne:
- student świadomie uczestniczy w życiu kulturalnym (K_K10)
- jest gotów do aktywne śledzenia wydarzenia kulturalne w Polsce i na świecie. (K_08,K_K10)
- ma świadomość dynamicznego rozwoju kultury i pojawiania się nowych metod i paradygmatów badawczych; (K_K02)
- jest gotów do pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania (K_K03)
- potrafi ułożyć i zrealizować plan pracy własnej orz pracy w grupie, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego; (K_K01)
- zna zasady i formy działalności instytucji kultury mające na celu ochronę i popularyzację dziedzictwa kulturowego; (K_K08 K_K06)
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
Wiedza: absolwent zna i rozumie
K_W01 rodzaje oraz specyfikę przedmiotowej i metodologicznej dyscyplin, które dotyczą studiów nad kulturą;
K_W11 współczesne kierunki rozwoju badań nad kulturą;
K_W15 podstawowe metody analizy właściwe antropologii kulturowej, w tym najważniejsze teorie i tradycje poszczególnych szkół powstałych w trakcie rozwoju tej dyscypliny;
K_W18 temat współczesnego życia kulturalnego w Polsce oraz w wybranym kraju Śródziemnomorza
K_W19 zależności między rozwojem kultury a przemianami społecznymi
Umiejętności: absolwent potrafi
K_U05 zdobyć umiejętności badawcze pozwalające na formułowanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie kulturoznawstwa; potrafi w tym celu przeprowadzić podstawowe analizy z wykorzystywaniem interdyscyplinarnych metod i narzędzi badawczych
K_U11 samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza;
K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
K_K01 uświadomienia sobie potrzeby i zasady pracy zespołowej w grupie interdyscyplinarnej;
K_K02 uświadomienia sobie dynamicznego rozwoju kultury i pojawiania się nowych metod i paradygmatów badawczych
K_K03 pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania;
K_K06 zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych ;
K_K08 zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza
K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów
Kryteria oceniania
Praca pisemna, aktywniość
Literatura
Szczegółowa literatura przedmiotu zostanie podana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: