- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Ethnographic Fieldwork at Borderlands (Iran, Pakistan, Afghanistan)-ZIP 3600-IR-EFB-OG
Głównym celem zajęć jest zapoznanie studentów z etnograficznymi badaniami i ich metodologią na terenach pogranicza. Program kursu opiera się na osobistym doświadczeniu prowadzącego i danych zebranych podczas wieloletnich badań terenowych na terenach pogranicza Iranu, Pakistanu i Afganistanu.
Zajęcia oferowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- posiada podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu iranistyki i orientalistyki w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej K_W01
- ma uporządkowaną wiedzę ogólną (obejmującą terminologię, teorię i metodologię) z zakresu studiów etnograficznych i antropologicznych K_W02
- potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe Sarhhadu K_W10
- ma uporządkowaną wiedzę na temat uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego oraz ich znaczenia dla historycznej i współczesnej sytuacji Sarhhadu K_W11
- ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata K_W14
- ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Sarhhadu K_W16
Umiejętności:
- posługuje się podstawowymi pojęciami z dziedziny badań etnograficznych K_U03
- potrafi prawidłowo usytuować tereny Sarhhadu w kontekście uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego
K_W05.
- potrafi zanalizować najważniejsze zjawiska Sarhhadu K_U08
Kompetencje społeczne:
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01
- ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata K_K05
- widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego K_K06
- ma świadomość znaczenia innych kultur w kulturze światowej K_W07
Kryteria oceniania
- kontrola obecności
- aktywność podczas zajęć
- końcowa praca pisemna
Literatura
Barth, Fredrik, Ethnic Groups and Boundaries: The Social Organization of Culture Difference, Boston, 1969.
Bosworth, Clifford, E., “The Sarhadd Region of Persian Baluchistan”, Studia Iranica, vol. 31, pp. 79-102.
A Companion to Border Studies, ed. Thomas M. Wilson and Hastings Donnan, Wiley-Blackwell, 2012.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: