- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Czego uczy uniwersytet? 3502-FAKL742-OG
Przedmiotem zajęć jest analiza modelu socjalizacji akademickiej studentów, zwłaszcza zaś poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu pobyt na uniwersytecie służy rozwijaniu przez studentów konkretnych umiejętności i kompetencji społecznych zdobywanych w okresie studiów poza formalnym programem kształcenia.
W ramach warsztatu badawczego studenci zapoznają się z literaturą dotyczącą tematyki ukrytego programu uczelni wyższej z uwzględnieniem kulturowego wymiaru przestrzeni akademickiej oraz czynników mających wpływ na jakość kształcenia.
Zadaniem uczestników warsztatu będzie konceptualizacja problemów badawczych dotyczących oddziaływania ukrytego programu uczelni wyższej, opracowanie koncepcji jakościowych badań empirycznych, dobór odpowiedniej metody badań oraz ich realizacja.
Raport z przeprowadzonych przez studentów badań będzie efektem pracy zespołowej.
Zajęcia mają na celu pogłębienie kompetencji badawczych, umiejętności planowania i realizowania badania w zespole.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
posiada pogłębioną wiedzę na temat procesu socjalizacji akademickiej studentów
potrafi dobrać i zastosować odpowiednie metody i techniki badawcze w celu przeprowadzenia analizy konkretnego problemu społecznego
potrafi zaplanować i zrealizować badanie społeczne przy użyciu jakościowych metod i technik badań socjologicznych
Kryteria oceniania
bieżące przygotowanie do zajęć oraz aktywność na zajęciach
praca semestralna - realizacja badań w zespole i przygotowanie raportu
Literatura
Literatura
Czerepaniak-Walczak M. (red.) Fabryki dyplomów czy universitas?, Kraków 2013, r. 9-12.
Dudzikowa M. i inni Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu. Diagnoza-interpretacje-konteksty, Kraków 2013, r. III.
Hejwosz D. Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych, Kraków 2010, s. 79-101.
Pryszmont-Ciesielska M. Ukryty program edukacji akademickiej, Wrocław 2010, s. 109-135.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: