Academic Writing + prezentacja danych 3501-KOG-AWS2
OD 2020/2021
Kurs składa się z dwóch, uzupełniających się części. Pierwsza poświęcona jest kształtowaniu umiejętności formułowania specyficznych dla dyskursu naukowego. Związane są one zarówno z poszerzeniem słownictwa technicznego, jak i dłuższych struktur charakterystycznych dla języka mówionego i pisanego. Druga część poświęcona jest rozwijaniu umiejętności pisania podstawowych form przydatnych na początku drogi naukowej: streszczeń, raportów laboratoryjnych, recenzji. Osobne zajęcia zostaną poświęcone omówieniu zasad przygotowywania plakatów i wystąpień.
The courses comprises two complementary parts. The first part is devoted to developing students' skills in using academic language. It involves expanding technical vocabulary as well as mastering more sophisticated grammar structures used in more formal contexts. The second part focuses on develping basic writing skills, helpful at the beginning of the academic career, e.g. abstracts, research reports and reviews. A separate class deals with the problems of how to prepare posters and give presentations.
Zakres poszczególnych tematów / Subjects covered
1. Rhetorical Functions in Academic Speaking and Writing
- exemplification and classification
- describing processes, developments and operations
- comparison
- generalisation
- introduction and conclusion
2. Argumentation in Speaking and Writing
- expressing reasons and explanations
- referring to data
- degrees of certainty
- arguing and discussing
3. Academic Writing I
- citation and references
- paraphrasing
4. Academic Writing II
- organisation
- writing paragraphs
- abstracts
- genres: laboratory reports, case-studies, book reviews, posters
DO 2019/2020
Kurs składa się z dwóch, uzupełniających się części. Pierwsza poświęcona jest kształtowaniu umiejętności formułowania specyficznych dla dyskursu naukowego. Związane są one zarówno z poszerzeniem słownictwa technicznego, jak i dłuższych struktur charakterystycznych dla języka mówionego i pisanego. Druga część poświęcona jest rozwijaniu umiejętności pisania podstawowych form przydatnych na początku drogi naukowej: streszczeń, raportów laboratoryjnych, recenzji. Osobne zajęcia zostaną poświęcone omówieniu zasad przygotowywania plakatów i wystąpień.
Szacowana liczba godzin, które student powinien przeznaczyć na osiągnięcie efektów uczenia się: 30h (konwersatorium) + 45h pracy własnej.
Zakres poszczególnych tematów
1. Rhetorical Functions in Academic Speaking and Writing
- exemplification and classification
- tables and charts
- describing processes, developments and operations
- comparison
- generalisation
- introduction and conclusion
2. Argumentation in Speaking and Writing
- expressing reasons and explanations
- referring to data
- degrees of certainty
- arguing and discussing
3. Academic Writing I
- reprinting
- citation and references
- paraphrasing
4. Academic Writing II
- organisation
- writing paragraphs
- abstracts
- genres: laboratory reports, case-studies, book reviews, posters
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Nabyta wiedza:
- wie, jak należy cytować źródła informacji, stosując trafne parafrazy i nie popełniając plagiatu [K_W19]
- zna różnice między językiem pisanym a mówionym oraz między potocznym a naukowym [K_W10]
Nabyte umiejętności:
- umie przygotować jasne i zwięzłe prezentacje [K_U19, K_U20, K_U21, K_U22, K_U23]
- potrafi parafrazować i podsumowywać w języku obcym [K_U11, K_U21, K_U22, K_U23]
- potrafi przeprowadzić argumentację w języku obcym [K_U05, K_U06, K_U23]
- umie przedstawić w języku obcym wyniki badań [K_U20, K_U23]
Nabyte kompetencje społeczne:
- umie podjąć dyskusję w języku obcym [K_K10, K_K11]
- sprawnie funkcjonuje w sytuacji ekspozycji społecznej [K_K09]
- jasno, zrozumiale dla innych i przekonywająco formułuje swoje wypowiedzi w języku obcym [K_K02, K_K07]
- potrafi pracować w grupie, posługując się językiem angielskim [K_K03, K_K04, K_K08]
Kryteria oceniania
OD 2020/2021
Ocena wystawiana na podstawie testów ze słownictwa akademickiego, prac pisemnych oraz przygotowanej prezentacji
Dopuszczalna liczba nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2
DO 2019/2020
ocena wystawiana na podstawie prac pisemnych oraz przygotowanej prezentacji / plakatu
Literatura
OD 2020/2021
Stephen Bailey, “Academic Writing: A Handbook for International Students”
Joseph M. Williams, “Style: Toward Clarity and Grace”
Charles Lipson, “How to Write a B.A. Thesis: A practical guide from your first ideas to your finished paper”
Virginia Evans, "Successful Writing: Proficiency”
Michael McCarthy, Felicity O’Dell, “Academic English in Use”
DO 2019/2020
Joseph M. Williams, Style: Toward Clarity and Grace
Charles Lipson, How to Write a B.A. Thesis: A practical guide from your first ideas to your finished paper
Evans V. "Successful Writing: Proficiency”, Express Publishing
Langan J. "English Skills", McGraw-Hill Humanities
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: