Psychologia społeczna 3401-PR1-3PSz
Cele zajęć:
Poznanie psychologii społecznej, jako nauki (przedmiotu, metod badawczych, języka)
Poznanie zjawisk, procesów i mechanizmów regulacji zachowania społecznego
Wzbudzenie (pogłębienie) zainteresowania psychologią
Nakład pracy studenta:
Wykład = 15 godzin
Samodzielne przygotowanie do każdego wykładu 1 godz/tygodniowo = 7,5 godziny.
Przygotowanie do egzaminu 20 godzin
RAZEM: ok. 45 godzin
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student: opanowuje system pojęć psychologii społecznej, potrafi identyfikować i interpretować zachowania człowieka w sytuacjach społecznych, wykorzystuje wiedzę w swojej pracy zawodowej, posiada umiejętność zaprojektowania badania zjawisk społecznych. Efektywnie interpretuje źródło informacji i poprawnie dobiera metody oraz techniki badań, umie sformułować wnioski z badań i prezentować je publicznie.
WIEDZA
1.operuje systemem pojęć psychologii społecznej,
2. potrafi identyfikować i interpretować zachowania człowieka w sytuacjach społecznych,
UMIEJĘTNOŚCI
1.wykorzystuje wiedzę w swojej pracy zawodowej,
2.posiada umiejętność zaprojektowania badania zjawisk społecznych.
3.efektywnie interpretuje źródło informacji i poprawnie dobiera metody oraz techniki badań,
4. umie sformułować wnioski z badań i prezentować je publicznie.
Kryteria oceniania
Egzamin jest pisemnym egzaminem testowym złożonym z 30 pytań jednokrotnego wyboru, w którym można uzyskać od 0 do 60 punktów (wynik pozytywny to min.31 p). Suma punktów zdobytych w trakcie ćwiczeń i w teście końcowym ( od 0 do 100 punktów) stanowi podstawę oceny z przedmiotu wg następujących kryteriów:
0 - 51 p. - ndst.
52 - 60 p. - dst.
61 - 70 p. - dst.+.
71 - 80 p. - db.
81 - 90 p. - db.+.
91-100 p. - bdb.
Egzamin
suma punktów (od 0 do 30 p.) uzyskanych w dwóch z trzech kolokwiów śródsemestralnych - każde z nich oceniane jest w skali od 0 do 15 punktów (wynik najniższy jest odrzucany)
punkty przyznane przez prowadzącego zajęcia (od 0 do 10 p.) - regularne przygotowywanie się i aktywność na zajęciach.
Łącznie zdobyć można od 0 do 40 p. Zaliczenie ćwiczeń (warunek dopuszczenia do egzaminu) wymaga uzyskania min. 21 punktów
Egzamin kończący kurs jest pisemnym egzaminem testowym, w którym można uzyskać od 0 do 60 punktów (wynik pozytywny to min.31 p). Suma punktów zdobytych w trakcie zajęć i w teście końcowym ( od 0 do 100 punktów) stanowi podstawę oceny z przedmiotu wg następujących kryteriów:
0-51 p. - ndst.. 52-60 p. - dst.. 61 -70 p. - dst.+.
71-80 p.-db.. 81-90 p. - db.+. 91-100 p. - bdb.
/ĆWICZENIA
suma punktów (od 0 do 30 p.) uzyskanych w dwóch kolokwiach śródsemestralnych - każde z nich oceniane jest w skali od 0 do 15 punktów
punkty przyznane przez prowadzącego ćwiczenia (od 0 do 10 p.) - za 100-procentową frekwencję, regularne przygotowywanie się i aktywność na zajęciach.
Łącznie na ćwiczeniach zdobyć można od 0 do 40 p. Zaliczenie ćwiczeń (warunek dopuszczenia do egzaminu) wymaga uzyskania min. 21 punktów
Literatura
1. Aronson, E., Wilson, T., Akert, R. (1997).Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań
2. Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi. Warszawa. Wyd. Naukowe „Scholar”.
3. Wosińska, W. (2004). Psychologia życia społecznego. Gdańsk. GWP.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: