Warsztat integracyjno-animacyjny 3401-PR1-1WARd
Przedmiot jest przewidziany jako warsztaty integracyjne, podczas których studenci zapoznają się ze specyfiką działań animacyjno-edukacyjnych i integracyjnych. Praktycznym celem przedmiotu jest integracja studentów I roku realizowana we wspólnym działaniu. Studenci nauczą się rozpoznawać własne zasoby i potencjał działań grupowych i społecznościowych. Zapoznają się również ze specyfiką Uniwersytetu jako środowiska uczenia się (i swojej roli: studenta), poznają mechanizmy funkcjonowania i pracy w grupie, skutecznego komunikowania się i przygotowywania warsztatowych zajęć edukacyjno-integracyjnych. Będą uczestniczyć w procesie przygotowania, a więc wykorzystywania w praktyce wiedzy w zakresie tworzenia, realizacji i ewaluacji małych projektów edukacyjno-integracyjnych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
w zakresie wiedzy:
- student/ka zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu konstruowania skutecznych, wykorzystujących aktywne techniki uczenia się projektów edukacyjno-integracyjnych
- umie rozpoznać i zidentyfikować podstawowe wymiary oddziaływania edukacyjno-integracyjnego (zasoby, potencjał własny i grupy, projekt edukacyjny, komunikacja i relacje grupowe)
- zna podstawowe zasady kultury akademickiej i funkcjonowania w roli studenta na uniwersytecie
- posiada wiedzę na temat wybranych skutecznych technik i narzędzi komunikowania się, pracy z grupą, tworzenia projektów
- zna wybrane przykłady udanych działań/projektów edukacyjno-integracyjnych
w zakresie umiejętności:
- student/ka potrafi dostrzegać własne oraz (na podstawowym poziomie) grupowe zasoby i potencjały
- umie odszukać, wypełnić i zinterpretować (na podstawowym poziomie) testy identyfikujące mocne strony/zalety/talenty
- potrafi skonstruować na podstawowym poziomie projekt edukacyjno-integracyjny
- potrafi przeprowadzić wybrane ćwiczenia integracyjne i pobudzające zaangażowanie
w zakresie kompetencji personalnych i społecznych:
- student/ka docenia znaczenie aktywnych metod pracy w integrowaniu i ujawnianiu potencjału osób i grup
- rozumie i docenia wartości kultury uczenia się w środowisku uniwersyteckim
- odczuwa w praktyce siłę współdziałania
- docenia kompetencje zespołowej i międzyzespołowej współpracy
- potrafi zaangażować innych do działania
Kryteria oceniania
Zaliczenie końcowe odbywa się na podstawie:
obecności
systematycznej aktywności na zajęciach
przygotowania krótkiego projektu edukacyjno-integracyjnego (na zaakceptowany przez prowadzącego temat)
Literatura
Adler B.A., Rosenfeld L.B, Proctor II R.F, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2018
Łaguna A., Kozak A., Metody prowadzenia szkoleń, Sopot 2015
Nęcka E., Trening twórczości, Sopot 2019
Silberman N., Biech E., Metody aktywizujące w szkoleniach, Warszawa 2016
Materiały własne
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: