PNJW - Słuchanie i konwersacja 3321-Z1SJWSK
Semestr zimowy
1) Przedstawianie się i witanie po włosku, w tym formy grzecznościowe;
2) Rozmówki np. w sklepie lub w barze, podstawowe dialogi;
3) Podstawy konwersacji: omawianie prostych, codziennych tematów;
4) Opis sklepów, restauracji i innych miejsc oraz towarów i usług;
5) Jedzenie i picie, potrawy włoskie itp.;
6) Praca i profesje;
7) Opis osoby: wygląd i odzież.
Semestr letni
1) Zakupy: pieniądze, ceny, różne rodzaje produktów, różne sklepy;
2) Opis pogody, klimatu itp.;
3) Podróże/wczasy: zamawianie hotelu, biletów itp., rozmówki na dworcu/lotnisku;
4) Nauka i studia: rozmówki związane z uniwersytetem i wyjazdami do Włoch;
5) Opis własnych zainteresowań: książki, kino, muzyka, podróże itp.;
6) Opis wydarzeń w czasie przeszłym, np. wakacji we Włoszech;
7) Wskazówki drogowe, rozmówki na ulicy, w autobusie itp.;
8) Gotowanie, przepisy, kuchnia włoska;
9) Opis planów w czasie przyszłym;
10) Wyrażanie opinii oraz zgody/niezgody, dyskusje itp.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rudymentarną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym, społecznym Włoch
Umiejętności
Posługuje się w mowie i piśmie językiem włoskim (poziom B1)
Kompetencje społeczne
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturalnego własnego kraju, Europy i świata
Po zajęciach w semestrze zimowym student jest w stanie przedstawić się po włosku, opowiedzieć o sobie, opisać drugą osobę (pochodzenie, wygląd, wiek, zawód itp.), tworzyć proste dialogi w codziennych sytuacjach (bar, restauracja, sklep, uczelnia itp.), a także rozumie prostsze dialogi i teksty po włosku (comprensione orale) i jest w stanie prowadzić rozmowy na codzienne tematy.
Po zajęciach w semestrze letnim student potrafi opisać własne zainteresowania, wydarzenia w czasie przeszłym (miniony dzień, wakacje itp.) i plany na przyszłość (studia, praca, podróże itp.). Jest w stanie posługiwać się językiem włoskim w licznych codziennych sytuacjach, np. zakupy, kupowanie biletu, rezerwowanie hotelu, wskazówki drogowe, a także rozmawiać o literaturze, kinie, muzyce, kuchni itp.
Kryteria oceniania
Oceniana jest obecność na zajęciach, aktywność (udział w konwersacji), pisanie prac domowych (krótkie wypracowania: opis osoby, opis własnych zainteresowań, minionego dnia itp.) oraz dwa sprawdziany ze słuchania w semestrze i końcowa prezentacja w formie ustnej na wybrany przez studenta temat jako warunek zaliczenia zajęć (koniec semestru letniego).
Literatura
1) Anna Ignone, Mauro Picchiassi, Se Ascoltando... Attività linguistiche per lo sviluppo delle abilità di ascolto in italiano L2 (A1-A2), Guerra Edizioni, Perugia 2009;
2) Marco Mezzadri, Paolo E. Balboni (red.), Italiano: Pronti, Via! Corso multimediale d'italiano per stranieri, Guerra Edizioni, Perugia 2008;
3) materiały dodatkowe.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: