Redakcja tekstów naukowych w języku hiszpańskim 3305-RTNH-2U
1.- Struktura tekstu akademickiego. Wstęp i zakończenie pracy magisterskiej. Bibliografia. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
2.- Struktura argumentacji i wykładani. Teza i antyteza. Jak przedstawiać przykłady, argumentować tezy i wyciągać wnioski. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
3.- Spójność tematyczna. Temat dyskursu i podmiot gramatyczny. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
4.- Osoby dyskursu i tzw.mówienie „bezosobowe”. Podmiot dyskursu akademickiego; zastosowane strategie (podmiot „osobowy”, struktura „dyskursu bezosobowego”- ominięcie pierwszej osoby jako podmiotu. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
5.- Inne elementy wypowiedzi. Stan badań na dany temat. Przypisy, cytaty i bibliografia. Cytowanie autorytetów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
6.- Różnicowanie dyskursu, niuanse/odcienie znaczeniowe i leksykalne, komentarz. Strategie językowe. Uzasadnienie wywodu, waga argumentów. (Rozumienie tekstu pisanego + wypowiedź ustna + wypowiedź pisemna)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza:
Po ukończeniu programu student:
- posiada kompetencje jezykowa w zakresie jezyka hiszpanskiego na poziomie zaawansowanym w jezyku pisanym i mowionym - C2, umozliwiajaca rozumienie, analize i interpretacje, a takze przygotowanie prac ustnych i pisemnych w zakresie jezykoznawstwa, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i historii
- zna terminologie nauk humanistycznych w szczególnosci nauk filologicznych, na poziomie roszczerzonym
- ma poglebiona wiedze z zakresu gramatyki i stylistyki jezyka hiszpanskiego
- zna i rozumie pojecia i zasady z zakresu ochrony wlasnosci intelektualnej i prawa autorskiego oraz zarzadzania zasobami walsnosci intelektualnej
- ma uporzadkowana wiedze o projektowaniu, metodyce, pragmatyce i prezentacji badan naukowych wystarczajaca do przygotowania pracy magisterskiej
Umiejetnosci:
- posiada umiejetnosci merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem wlasnych pogladow oraz formulowania wnioskow i tworzenia syntetycznych podsumowan
Kompetencje spoleczne:
- ma swiadomosc swojej wiedzy i umiejetnosci jezykowych w zakresie jezyka hiszpanskiego, rozumie potrzebe ciaglego doksztalcenia sie zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny wlasnych kompetencji, doskonali umiejetnosci
Kryteria oceniania
Ocena ciągła: aktywny udział w zajęciach (3 nieobecności = brak zaliczenia) Aby uzyskać zaliczenie, student jest zobowiązany przedstawić 2 strony pracy magisterskiej, nad którymi pracować będziemy podczas zajęć, oraz 3 strony pracy magisterskiej, które omówione zostaną z prowadzącą podczas dyżuru (razem 5 stron).
Literatura
- MANUAL DE ESCRITURA: ACADEMICA Y PROFESIONAL. Ed. Ariel, 2014.
- ACTIVIDADES PARA LA ESCRITURA ACADÉMICA. Ed. Edinumen, 2001.
- SABER ESCRIBIR, Ed. Aguilar, 2006.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: