Wybrane aspekty języka specjalistycznego - Język francuski dla przyszłych dyplomatów 3304-1DX3O-PNJF-JS03
Studenci będą kształtować umiejętności językowe, w obrębie następujących tematów:
-Le français, langue de la diplomatie?
-La carrière des diplomates : entre parcours individuel et structuration collective
-Le travail diplomatique : un métier et un art (rencontre avec le diplomate)
- Ła diplomatie culturelle (OIF - Organisation internationale de la Francophonie)
- La spécificité de la negotiation internationale
- Parler en public
- Rédiger les documents formels
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po roku zajęć, student:
K_U09, K_U10, K_U11, K_W01, K_W07, K_W08, K_W09, K_U03, K_U04, K_U06, K_U07, K_U08, K_U10, K_K01, K_K02, K_K04, K_K05_K_K06
-potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi o tematyce polityki europejskiej i światowej;
-bez większych trudności rozumie dokumenty unijne;
-czyta ze zrozumieniem reportaże i artykuły dotyczące problemów współczesnej dyplomacji;
-potrafi nawiązać kontakt z rozmówcą reprezentującym inną kulturę;
-potrafi korzystać z programów internetowych przeznaczonych dla urzędników unijnych;
-umie aplikować na staże oferowane przez Komisję Europejską;
-jest wrażliwy na różnorodność językową i kulturową;
-ma wiedzę na temat możliwości wybrania kariery dyplomatycznej.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę.
Wymagany jest systematyczny wkład pracy własnej studenta oraz aktywny udział w zajęciach. Dopuszczalne są 2 nieobecności.
*Studenci wyjeżdżający na program Erasmus będą mieć do wykonania dodatkowy projekt grupowy.
Szczegółowe warunki zaliczenia przedmiotu zostaną przedstawione przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.
Literatura
- "Diplomatie.com", CLE International, auteurs : Bassi et Chapsal;
- Journal officiel de l'Union européenne.
- La presse française
- Les documents du site www.europa.eu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: