Współczesne trendy w nauce języków obcych 3302-WTN3-Z
Omawiane tematy są wybierane przez nauczyciela akademickiego i należą do nich:
1. Współczesna glottodydaktyka jako nauka.
2. Wybrane aspekty pedagogiczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych.
3. Wybrane aspekty psychologiczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych.
4. Wybrane aspekty ogólno-dydaktyczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych.
5. Wybrane aspekty glottodydaktyczne współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych.
6. Inne wybrane aspekty współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych.
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W03, K_W04, K_W07, K_W09, K_U02, K_K01
Wiedza
1. Student ma podstawową wiedzę z zakresu glottodydaktyki, a także wybranych zagadnień z dziedziny dydaktyki ogólnej, psychologii i
pedagogiki w glottodydaktycznych kontekstach. Zna miejsce i znaczenie tych dyscyplin w nauczaniu języka niemieckiego/ języków obcych
oraz ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną.
K_W01
2. Student zna podstawową terminologię z zakresu glottodydaktyki oraz wybranych zagadnień z dziedziny psychologii, pedagogiki i
dydaktyki ogólnej w zakresie nauczania języków obcych w języku niemieckim.
K_W02
3. Student ma uporządkowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię, teorię i metodologię z zakresu glottodydaktyki.
K_W03
4. Student ma podstawową wiedzę o powiązaniach glottodydaktyki z innymi dziedzinami nauki, takimi jak dydaktyka ogólna, psychologia i
pedagogika.
K_W06
5. Student ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach i innowacjach w zakresie
nauczania języka niemieckiego (języków obcych).
K_W08
6. Student posiada wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów nauczania i uczenia się języka niemieckiego oraz dobrych praktyk w
wybranych kontekstach edukacyjnych.
K_W14
Umiejętności:
1. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu glottodydaktyki oraz dydaktyki
ogólnej, psychologii i pedagogiki.
K_U1
2. Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze z zakresu (glotto)dydaktyki z elementami
psychopedagogiki zgodnie z metodologią badań glottodydaktycznych.
K_U02
3. Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu glottodydaktyki
psychopedagogiki, dydaktyki w typowych sytuacjach profesjonalnych, jak i do analizowania konkretnych procesów i zjawisk edukacyjnych.
K_U03
USOSweb: Szczegóły przedmiotu: 3302-WTN3-Z, w cyklu:
Strona 2 z 2 30.05.2018 19:01
4. Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania
wniosków, a także potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie
psychopedagogiki, dydaktyki i glottodydaktyki w języku niemieckim.
K_U05
K_U07
5. Student posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku niemieckim, w zakresie
glottodydaktyki, z elementami psychopedagogiki i dydaktyki ogólnej, dotyczących współczesnych tendencji w nauczaniu języków obcych,
z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.
K_U9
K_U10
6. Student posiada umiejętność posługiwania się językiem niemieckim w zakresie psychopedagogiki, dydaktyki, glottodydaktyki, zgodne z
wymaganiami określonymi dla poziomu B2+/C1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
K_U11
Postawy:
1. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności glottodydaktycznych oraz rozumie
potrzebę ciągłego dokształcania i rozwoju osobistego. Potrafi dokonać oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie
realizowania działań pedagogicznych.
K_K01
2. Student potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role (w tym np. badacza, moderatora, refleksyjnego
praktyka).
K_K02
3. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Student odpowiedzialnie
przygotowuje się do zajęć, projektuje i wykonuje działania glottodydaktyczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
K_K03
4. Student prawidłowo dostrzega dylematy związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela języka niemieckiego. Jest przekonany o
sensie, wartości i potrzebie podejmowania rzetelnych działań pedagogicznych. Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i
przestrzegania zasad etyki. Wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.
K_K04
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne odbędzie się w formie zdalnej. Student uzyskuje zaliczenie przedmiotu na podstawie:
1. kontroli obecności (limit nieobecności nieusprawiedliwionych: 2 w semestrze);
2. oceny ciągłej (samodzielnego przygotowania do zajęć na podstawie literatury fachowej), prezentacji wybranych zagadnień w formie zdalnej;
3. pisemnej pracy semestralnej o charakterze teoretyczno-praktycznym.
* Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć.
Literatura
Literatura zostanie podana na pierwszych zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: