Tłumaczenia tekstów prasowych 3302-Tp2-Z
W ramach konwersatorium będą omawiane następujące zagadnienia:
– cechy charakterystyczne stylu funkcjonalnego mediów ze szczególnym uwzględnieniem języka prasy i publicystyki,
– najważniejsze gatunki współczesnych tekstów na przykładzie niemieckiego rynku prasy oraz ich polskojęzyczne odpowiedniki (m. in.: artykuł wstępny, komentarz, glosa, felieton, wywiad, tekst popularnonaukowy, list od czytelnika),
– cechy makrostrukturalne omawianych gatunków,
– najważniejsze cechy stylistyczne omawianych gatunków,
– składnia omawianych gatunków.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
- Ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne oraz komunikacyjne i uczestniczącym w komunikacji międzykulturowej.
- Ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach w zakresie badań nad językiem krajów niemieckiego obszaru językowego.
- Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie języka krajów niemieckiego obszaru językowego w języku polskim i języku niemieckim.
- Analizuje rozwiązania konkretnych problemów dydaktycznych i proponuje odpowiednie rozstrzygnięcia w tym zakresie.
- Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
- Prawidłowo dostrzega dylematy związane z wykonywaniem zawodu.
Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia: K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_U01, K_U02, K_K02, K_U03, K_K04
Kryteria oceniania
Przygotowanie tłumaczenia wskazanego tekstu prasowego.
* Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć.
Literatura
W zależności od cyklu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: