Seminarium licencjackie 3302-SL3-Z
Celem zajęć jest wykształcenie umiejętności przygotowywania i pisania tekstu naukowego oraz przygotowanie studentów do sporządzenia pracy licencjackiej. Na zajęciach omawiane są następujące zagadnienia:
- wymagania stawiane pracom dyplomowym/licencjackim,
- struktura prac dyplomowych,
- zalecenia typograficzne ,
- źródła informacji literaturowej (bazy danych publikacji naukowych),
- cechy stylu naukowego,
- sposoby cytowania, sporządzania przypisów i bibliografii,
- problematyka plagiatu naukowego - parafraza, kompilacja, nadużywanie prawa do cytatu, plagiat,
- przegląd metod badawczych z zakresu danej dyscypliny,
- wybrane aspekty kultury, literatury i języka niemieckiego obszaru językowego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
- specyfikę kultury krajów niemieckiego obszaru językowego i jej znaczenie oraz podstawy komparatystyki kulturowej,
- historię literatury krajów niemieckiego obszaru językowego, podstawy komparatystyki literackiej,
- język krajów niemieckiego obszaru językowego i jego specyfikę oraz jest świadomy interferencji między językiem ojczystym i niemieckim,
- podstawową terminologię z zakresu psychopedagogiki, dydaktyki i glottodydaktyki oraz procesy nauczania/uczenia się, w tym języka niemieckiego w wybranych kontekstach edukacyjnych,
powiązania historii i nauki o kulturze, literaturze krajów niemieckiego obszaru językowego z innymi dziedzinami nauki,
- podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie nauki o kulturze i literaturze oraz w zakresie komparatystyki kulturowej i literackiej,
- podstawowe metody analizy i interpretacji w zakresie nauki o języku krajów niemieckiego obszaru językowego.
Umiejętności: absolwent potrafi:
- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje oraz rozwijać umiejętności badawcze z zakresu kultury i literatury krajów niemieckiego obszaru językowego oraz komparatystyki kulturowej i literackiej,
- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje oraz rozwijać umiejętności badawcze z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego oraz z zakresu psychopedagogiki, dydaktyki, glottodydaktyki,
- rozpoznać różne rodzaje wytworów kultury, procesów i zjawisk kulturowych, właściwych dla krajów niemieckiego obszaru językowego oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
- współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role, oraz określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania,
- uczestnictwa w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form.
K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W07, K_W08, K_W09, K_U01, K_U02, K_U03, K_K01, K_K02
Kryteria oceniania
Ocena ciągła; czynne uczestnictwo w zajęciach i przedłożenie planu pracy wraz z bibliografią.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Podawana przez prowadzącego seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: