Nowe prądy w językoznawstwie / kulturoznawstwie / glottodydaktyce 3302-N1sz-Z
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi aspektami współczesnego językoznawstwa, kulturoznawstwa, literaturoznawstwa i glottodydaktyki. Wybór omawiany aspektów zależy od prowadzącego. Prowadzący decydują również o tym, czy dana kwestia dyskutowana jest z grupą w perspektywie kontrastywnej polsko-niemieckiej, diachronicznie czy też synchronicznej.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie:
specyfikę przedmiotową i metodologiczną właściwą dla germanistyki, którą jest w stanie rozwijać twórczo i stosować w działalności profesjonalnej, terminologię z zakresu studiowanego kierunku na poziomie rozszerzonym;
powiązania kierunku germanistyka z innymi dziedzinami nauk humanistycznych i społecznych;
zjawiska naukowe i kulturalne w Polsce i krajach niemieckojęzycznych, a zwłaszcza ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach nowych badań i trendów w tych zakresach z innymi dyskursami humanistycznymi ;
terminologię, teorię i metodologię z zakresu językoznawstwa germańskiego i literaturoznawstwa krajów niemieckiego obszaru językowego;
współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych, obejmujące językoznawstwo germańskie i literaturoznawstwo krajów niemieckiego obszaru językowego.
Absolwent potrafi:
wykorzystać nabyte umiejętności badawcze, obejmujące krytyczną analizę wytworów kultury i zjawisk społecznych krajów niemieckiego obszaru językowego, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, w tym zaawansowanych technologii informacyjnych, przy zachowaniu zasad etyki, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie literaturoznawstwa niemieckiego obszaru językowego;
samodzielnie zdobywać wiedzę w zakresie germanistyki i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową;
Absolwent jest gotów do współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role.
K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_U01, K_U02, K_K01
Kryteria oceniania
O metodach i kryteriach oceniania decydują prowadzący.
Literatura
Prowadzący zajęcia podają literaturę na pierwszym spotkaniu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: