Gramatyka kontrastywna I 3302-Gk1-Z
Celem zajęć jest omówienie różnic systemowych na płaszczyźnie fonologicznej, morfologicznej, syntaktycznej i semantycznej języków niemieckiego i polskiego.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- ma podstawową wiedzę z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego Zna jego miejsce i znaczenie oraz specyfikę przedmiotową i metodologiczną.
- Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii i nauki o języku i realiach krajów niemieckiego obszaru językowego.
- Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego.
- Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla historii, nauki o języku krajów niemieckiego obszaru językowego w typowych sytuacjach profesjonalnych, jak i do analizowania konkretnych procesów i zjawisk kulturowych.
- Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego, oraz opracowywać i prezentować wyniki swoich badań. Posiada podstawowe umiejętności obejmujące analizę i rozwiązywanie problemów, dobór niezbędnych do tego narzędzi.
Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia: H1A_W01, H1A_W04, S1A_W08, S1A_W09, H1A_U01, H1A_U04, S1A_U02, S1A_U08, H1A_U02, H1A_U03.
Kryteria oceniania
W zależności od cyklu.
Literatura
W zależności od cyklu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: