Zajęcia specjalizacyjne 3302-2ZS2spz-Z
Celem zajęć specjalizacyjnych jest przekazanie studentom pogłębionej wiedzy z zakresu danej specjalizacji, którą on wybrał. Treść zajęć uwarunkowana jest odpowiednią specjalizacją oraz preferencjami naukowymi prowadzącego. Studenci doświadczają naukowego ukierunkowania zarówno w aspekcie perspektyw badawczych, jak i metodologicznych.
W cyklu 2023Z:
Celem zajęć specjalizacyjnych jest przekazanie studentom pogłębionej wiedzy z zakresu danej specjalizacji, którą on wybrał. Treść zajęć uwarunkowana jest odpowiednią specjalizacją oraz preferencjami naukowymi prowadzącego. Studenci doświadczają naukowego ukierunkowania zarówno w aspekcie perspektyw badawczych, jak i metodologicznych. |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie: specyfikę przedmiotową i metodologiczną właściwą dla germanistyki, którą jest w stanie rozwijać twórczo i stosować w działalności profesjonalnej, terminologię z zakresu studiowanego kierunku na poziomie rozszerzonym; K_W01
powiązania kierunku germanistyka z innymi dziedzinami nauk humanistycznych i społecznych; K_W02
terminologię, teorię i metodologię z zakresu językoznawstwa germańskiego i literaturoznawstwa krajów niemieckiego obszaru językowego; K_W05
współczesne dokonania ośrodków i szkół badawczych, obejmujące językoznawstwo germańskie i literaturoznawstwo krajów niemieckiego obszaru językowego; K_W06
Absolwent potrafi: wykorzystać nabyte umiejętności badawcze, obejmujące krytyczną analizę wytworów kultury i zjawisk społecznych krajów niemieckiego obszaru językowego, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, w tym zaawansowanych technologii informacyjnych, przy zachowaniu zasad etyki, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie literaturoznawstwa niemieckiego obszaru językowego; K_U01
samodzielnie zdobywać wiedzę w zakresie germanistyki i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową.; K_U02
wykorzystać nabyte umiejętności językowe w zakresie rozumienia i tworzenia tekstów ustnych i pisemnych z wykorzystaniem terminologii fachowej; K_U03
Kryteria oceniania
Forma i kryteria zaliczenia przedmiotu mogą ulec zmianie w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej. Równoważne warunki zaliczenia zostaną ustalone zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Uniwersytecie Warszawskim, w porozumieniu z uczestnikami zajęć
Literatura
Czachur, W., Dreesen Ph., Porównawcza lingwistyka dyskursu.
Założenia, zasady, problemy, w: tekst i dyskurs – text und
diskurs 11/2018, 205-226.
Czachur, W.: Lingwistyka dyskursu jako integrujący program
badawczy, Wrocław 2020.
Hirschmann, H.: Korpuslinguistik. Eine Einführung. Stuttgart
2019.
Niehr, Th., Einführung in die linguistische Diskursanalyse,
Darmstadt 2014.
Warnke, I. H., Spitzmüller, J. (Hrsg.): Methoden der
Diskurslinguistik. Sprachwissenschaftliche Zugänge zur
transtextuellen Ebene, Berlin – New York 2008.
Atayan, V., Felder, E., Fetzer, B., Mattfeldt, A., Moretti, D., Straube, A., &
Wachter, D. (2020). Europäische Diskursgemeinschaft.: Projektskizze einer
sprachvergleichenden Diskursanalyse. Linguistik Online, 103(3).
https://doi.org/10.13092/lo.103.7113
W cyklu 2023Z:
Literatura podana będzie przez prowadzących w trakcie zajęć. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: