Język reklamy 3302-2JR1-Z
Celem zajęć Język reklamy jest zapoznanie studentów 1 roku studiów II stopnia z określonym językiem używanym w promocjach i reklamach. Obok umiejętności językowych studenci nabywają wiedzę ogólną dotyczącą reklamy używanej przez sklepy internetowe oraz na aukcjach internetowych, jak również promocji i marketingu korporacyjnego. Istotnym elementem kursu jest opanowanie określonego języka używanego w marketingu i środowisku komercyjnym. Zajęcia są również oparte na analizie konkretnych przypadków z obszaru biznesowego BPO (case study).
Punkty ciężkości zajęć to:
1. Reklama w sklepach internetowych
2. Aukcje internetowe
3. Reklama w branży BPO na podstawie Sitel Polska i Acticall Sitel Group.
4. Social Media językiem reklamy – kiedy, co i gdzie, aby uzyskać max. efektywność
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi zrozumieć usłyszaną lub przeczytaną wypowiedź opartą o słownictwo specjalistyczne z danej dziedziny. Umie streścić
wypowiedzi pochodzące z różnych źródeł mówionych i pisanych i odtworzyć zawarte w nich informacje. Potrafi dokonać analizy tekstu,
wykresu lub wypowiedzi i wykorzystać pozyskane informacje do utworzenia własnych tekstów. Jest w stanie zinterpretować dane
statystyczne z wybranych dziedzin i porównać usłyszane lub przeczytane wypowiedzi pochodzące z różnych źródeł. Student potrafi
spontanicznie zareagować w rozmowie telefonicznej oraz pisemnie wyrazić treści, promujące dany produkt bądź usługę, wykazuje się przy
tym znajomością słownictwa i różnych odcieni znaczeniowych bądź gry słów, koniecznej do redakcji np. tekstu reklamowego. Posiada
dobrą znajomość wyrażeń potrzebnych do promocji regionu turystycznego, potrafi dokonać selekcji informacji z różnych źródeł i
przetłumaczyć tekst promocyjny z uwzględnieniem różnic kulturowych w danej dziedzinie. Redagując teksty potrafi zastosować środki
stylistyczne i zachować wymagania formalne dla danego rodzaju tekstu. Potrafi w mowie i w piśmie zredagować dłuższą wypowiedź
nastawioną na osiągnięcie określonego celu.
Symbol efektów uczenia: K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_U01, K_U02, K_K02, K_U03, K_K04
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia semestru jest spełnienie wszystkich wymogów stawianych przez prowadzącego, w tym w szczególności zaliczenie zadań pisemnych i ustnych realizowanych na zajęciach w trakcie trwania semestru. Ponadto warunkiem zaliczenia semestru jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
Literatura
- Materiały autorskie
- Wybrane materiały firmowe i korporacyjne
- Wybrane case studies
- Wybrane teksty z podręczników akademickich
- Wybrane teksty prasowe
- Wybrane audycje radiowe
- Wybrane programy telewizyjne
- Wybrane portale internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: