Język w mediach 3302-2JM2-Z
Zajęcia mają służyć wykształceniu w studencie umiejętności oceny tekstu pod względem podjętych w nim działań językowych. Nadrzędnym ich celem, poza zapoznaniem z pojęciem tekstu medialnego, jego typologią i funkcjami, jest wyrobienie w studencie wrażliwości na strategie komunikacyjne stosowane w przekazach medialnych oraz świadomości wpływu języka na odbiór tworzonych komunikatów.
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student
- Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii i nauki o języku i realiach krajów niemieckiego obszaru językowego.
- Ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne oraz komunikacyjne i uczestniczącym w komunikacji międzykulturowej.
- Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego
- Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego, oraz opracowywać i prezentować wyniki swoich badań. Posiada podstawowe umiejętności obejmujące analizę i rozwiązywanie problemów, dobór niezbędnych do tego narzędzi.
- Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla historii, nauki o języku krajów niemieckiego obszaru językowego, w typowych sytuacjach profesjonalnych, jak i do analizowania konkretnych procesów i zjawisk kulturowych.
- Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia: K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_U01, K_U02, K_K02, K_U03, K_K04
Kryteria oceniania
W zależności od cyklu.
Literatura
W zależności od cyklu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: