Historia kultury krajów niemieckiego obszaru językowego do końca XIX wieku 3302-2HK1kz-Z
Celem zajęć prowadzonych w ramach tej specjalizacji jest zapoznanie studentów ze specyfiką kultury niemieckiego obszaru językowego i wskazanie na podobieństwa i różnice w obrębie kultur polskiej i krajów niemieckojęzycznych. Specjalizacja przekazuje treści, których opanowanie przygotowuje studentów do podjęcia pracy w organizacjach (np. towarzystwach, fundacjach), instytucjach i placówkach kulturalnych (np. w strukturach Unii Europejskiej, ambasadach, konsulatach, instytutach kultury polskiej zagranicą, bibliotekach, archiwach, teatrach) oraz zawodach związanych z krzewieniem kultury i organizowaniem życia kulturalnego w Polsce i krajach niemieckiego obszaru językowego (np. w wydawnictwach i takich massmediach, jak prasa, telewizja, radio np. jako redaktor, krytyk, animator kultury).
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury w Polsce i krajach niemieckiego obszaru językowego, właściwe dla wybranych teorii lub szkół badawczych w zakresie kulturoznawstwa i komparatystyki kulturowej; ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach historii kultury krajów niemieckiego obszaru językowego i komparatystyki kulturowej z innymi dziedzinami nauki, w szczególności etnologii, historii, historii sztuki, muzykologii, literaturoznawstwa, teatrologii, filozofii, socjologii, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin badawczych.
Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia: H2A_W05; H2A_W07;
Kryteria oceniania
Ocena ciągła (ocenie podlega bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność);
projekt;
kontrola obecności
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura zostanie podana na pierwszych zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: