Gramatyka kontrastywna 3302-2GK1-Z
Celem zajęć jest omówienie różnic systemowych na płaszczyźnie fonologicznej, morfologicznej, syntaktycznej i semantycznej języków niemieckiego i polskiego.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- ma podstawową wiedzę z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego Zna jego miejsce i znaczenie oraz specyfikę przedmiotową i metodologiczną.
- Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii i nauki o języku i realiach krajów niemieckiego obszaru językowego.
- Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego.
- Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla historii, nauki o języku krajów niemieckiego obszaru językowego w typowych sytuacjach profesjonalnych, jak i do analizowania konkretnych procesów i zjawisk kulturowych.
- Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze z zakresu języka krajów niemieckiego obszaru językowego, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego, oraz opracowywać i prezentować wyniki swoich badań. Posiada podstawowe umiejętności obejmujące analizę i rozwiązywanie problemów, dobór niezbędnych do tego narzędzi.
Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia: K_W01, K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06, K_U01, K_U02, K_K02, K_U03, K_K04
Kryteria oceniania
W zależności od cyklu.
Literatura
W zależności od cyklu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: