Film amerykański - Sem. mgr 1 3301-LAS1PA2
Tematem seminarium jest film amerykański w ujęciach historycznych, gatunkowych i tematycznych. Seminarium dotyczyć będzie m.in. formuł gatunkowych w różnych okresach historycznych oraz ewolucji tychże formuł. Taka ewolucja pociąga za sobą zmiany w sposobach obrazowania, a w dalszej kolejności prowadzi do modyfikacji sensów ideologicznych. Film będzie analizowany jako medium, które uruchamia szereg kontekstów estetycznych i kulturowych. Szczególną uwagę zwrócimy na związki filmu z literaturą.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza: Absolwent zna i rozumie
K_W04 w sposób pogłębiony zasady projektowania badań filmoznawczych, a w szczególności stosowania metod i narzędzi w formułowaniu problemów badawczych
K_W05 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
K_W06 ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej, związanej z kierunkiem studiów
Umiejętności: Absolwent potrafi
K_U03 wykorzystać zdobytą wiedzę do opisania i rozwiązania problemu oraz wykonania projektu naukowego dotyczącego tematyki z zakresu dyscyplin literaturoznawstwo i nauki o kulturze i religii, zwłaszcza w odniesieniu do twórczości autorów amerykańskich
K_U04 w sposób pogłębiony analizować i syntetyzować treści i zjawiska filmowe w kontekście społecznym, historycznym i gospodarczym
K_U06 samodzielnie wyszukiwać informacje w różnych źródłach i oceniać ich przydatność do pracy badawczej z zakresu tematyki seminarium magisterskiego
K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
K_U11 projektować własną ścieżkę rozwoju
Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do
K_K02 kształcenia ustawicznego, rozwoju osobistego i zawodowego wykorzystując wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie studiów
Kryteria oceniania
Udział w zajęciach i postęp w przygotowaniu pracy magisterskiej.
- dopuszczane są 3 nieobecności lub 20% nieobecności
- postęp w pisaniu pracy
Literatura
1) John Hill and Pamela Church Gibson, eds., The Oxford Guide to Film Studies, Oxford UP 1998.2) Tadeusz Lubelski, Iwona Sowińska, Rafał Syska, eds., Historia kina. Kino nieme, Universitas 2010.3) Richard Maltby, Hollywood Cinema, Blackwell 2003.4) R.L. Rutsky and Jeffrey Geiger, Film Analysis. A Norton Reader, Norton 2005.5) Robert Stam, Robert Burgoyne, Sandy Flitterman-Lewis, New Vocabularies in Film Semiotics, Routledge 1992.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: