Pisanie dla celów akademickich 3301-L3PA-WAP
Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności niezbędnych w pisaniu na poziomie akademickim jak również przygotowanie studenta do napisania pracy badawczej, w tym pracy magisterskiej. Do umiejętności tych należy wybór tematu, selekcja materiałów, opracowanie planu pracy, przygotowanie i omówienie wstępnej wersji, przygotowanie wersji finalnej z dołączonym abstraktem, przypisami i bibliografią w konwencji odpowiedniej do tematu pracy.
Zadaniem studenta jest przygotowanie pracy badawczej (2000-3000 wyrazów) na wybrany przez siebie temat z zakresu literatury, językoznawstwa, kultury krajów angielskiego obszaru językowego). Każdy projekt (tytuł, teza, plan, bibliografia obejmująca przynajmniej 5 pozycji krytycznych) będzie omawiany indywidualnie. Wersja wstępna powinna być przedstawiona do omówienia w połowie semestru, a wersja finalna z abstraktem i przypisami dwa tygodnie przed końcem semestru.
Ćwiczenia obejmują czytanie i analizę wybranych prac akademickich, przygotowanie planu (wstępnego) i finalnego, omawianie rozmaitych metod organizacji tekstu i przygotowania pracy, zapoznanie się z konwencjami bibliografii typowymi dla prac z dziedziny literatury i językoznawstwa (MLA/APA), sporządzanie odnośników i przypisów do tekstu, napisanie abstraktu / streszczenia pracy. Omawiane i doskonalone również będą inne umiejętności niezbędne w pisaniu pracy badawczej tj. umiejętność streszczenia i parafrazy tekstu. Omówione również będą reguły interpunkcji, ze szczególnym uwzględnieniem użycia przecinka i średnika.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi napisać pracę badawczą, wykazując znajomość stosownych konwencji dotyczących fromy i języka, o których mowa w opisie powyżej.
Kody w programie studiów: K_U01.2,3,4,5,7,8,9,10,11,17
Kryteria oceniania
Zadaniem studenta jest przygotowanie pracy badawczej (2000-3000 wyrazów) na wybrany przez siebie temat z zakresu literatury, językoznawstwa, kultury krajów angielskiego obszaru językowego). Każdy projekt (tytuł, teza, plan, bibliografia obejmująca przynajmniej 5 pozycji krytycznych) będzie omawiany indywidualnie. Wersja wstępna powinna być przedstawiona do omówienia w połowie semestru, a wersja finalna z abstraktem i przypisami dwa tygodnie przed końcem semestru.
Literatura
Barnet, Sylvan, William E. Cain. A Short Guide to Writing about Literature. Longman 2002.
Baugh, L. Sue. How to Write Term Papers and Reports. NTC Publishing Group 1997.
Frank, Marcella. Writing as Thinking. Prentice Hall 1990.
Leki, Ivona. Academic Writing. Cambridge University Press 1999.
Merriwether, Nell W. 12 Easy Steps to Successful Research Papers, NTC Publishing Group 1997.
MHRA Style Book (1991) London. MLA Handbook for Writers of Research Papers. Modern Language Association of America 1984.
Shoemaker, Connie. Write in the Corner Where You Are, Holt, Reinehart and Winstoon, Inc. 1985.
Swales, John M., Christine B. Feak. Academic Writing for Graduate Students, The University of Michigan Press 1997.
Trzeciak, John, S. E. Mackay. Study Skills for Academic Writing, Prentice Hall International Ltd. 1994.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: