Ćwiczenia w pisaniu I 3301-L1PAWP1
Program kursu obejmuje następujące zagadnienia:
1. Organizacja tekstu na poziomie akapitu (1):
a. zdanie wprowadzające
b. przedstawianie argumentów
c. pisanie wniosków i podsumowań
2. Organizacja tekstu na poziomie akapitu (2):
a. budowanie spójności tekstu
b. logiczne uszeregowanie informacji w tekście
3. Różne typy organizacji tekstu (1):
a. narracja i opis
b. definicja i klasyfikacja
4. Różne typy organizacji tekstu (2):
a. porównanie i kontrastowanie
b. przyczyna i skutek
5. Response paragraph
6. Od akapitu do eseju:
a. akapit wstępny
b. zakończenie
7. Proces tworzenia tekstu:
a. przed przystąpieniem do pisania
b. pisanie konspektu
c. pisanie i redagowanie wersji roboczej
8. Analiza typowych błędów w zdaniu:
a. krótkie zdania/długie zdania
b. błędy syntaktyczne i gramatyczne
c. interpunkcyjne
d. rzeczowe i logiczne
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student umie pisać krótkie wypowiedzi w formie akapitów w sposób składny i logiczny i dobrać najodpowiedniejsze argumenty do poparcia swojej tezy bądź opinii. Rozróżnia styl formalny i nieformalny i umie je zastosować w wypowiedzi pisemnej. Zna również podstawowy elementy dyskursu akademickiego i podstawowe zasady pisania korespondencji formalnej.
Kody w programie studiów: K_U03, 4, 5, 7,11
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie regularnego uczęszczania na zajęcia i wykonania wszystkich zadanych prac pisemnych. Prace te oceniane są biorąc pod uwagę poprawność językową, odpowiedni styl i rejestr, spójność wypowiedzi, dobór argumentów.
Zaliczenie poprawkowe polega na oddaniu zaległych prac i/lub ponownym napisaniu prac ocenionych negatywnie, ewentualnie na napisaniu prac/pracy dodatkowych/dodatkowej. Złożone prace muszą uzyskać pozytywną ocenę.
Dopuszcza się 2-3 usprawiedliwionych nieobecności - do decyzji konkretnego prowadzącego.
Literatura
Arnold, J. & J. Harmer, Advanced Writing Skills, Longman 1978.
Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996.
Hogue, Ann First Steps in Academic Writing, Pearson Longman 2008
Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997.
Macpherson, R., Advanced Written English, PWN 2007.
---. English for Academic Purposes, PWN 2012.
---. English for Writers and Translators, PWN 1996.
Oshima, Alice & Anne Hogue, Writing Academic English, Longman 1999.
Trzeciak, S. & S.E.Mackay, Study Skills for Academic Writing, Prentice Hall 1994.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: