Język angielski na poziomie zaawansowanym 2 3301-L1PAAES-2
Druga część dwusemestralnego kursu obejmującego cztery sprawności językowe - słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie - oraz pracę nad słownictwem na poziomie B2/C1. Studenci korzystają z podręcznika CAE Result, jak również uzupełniających tekstów literackich i materiałow do słuchania. Następujące tematy będą omawiane i posłużą jako podstawa do ćwiczenia poszczególnych sprawności: osobowość, zwyczaje i tradycje, spojrzenie w przyszłość, natura, zdrowie, nie do wiary, ślady przeszłości, wielkie sprawy, przestępczość, konsumpcjonizm, rozrywka, zmieniający się świat.
Cwiczenia ze słuchania obejmują różnorodne zadania: słuchanie ekstensywne i intensywne, uzupełnianie luk, przyporządkowanie wypowiedzi, wielokrotnego wyboru, itd. Dodatkowe materiały do słuchania ekstensywngo - róznorakie programy radiowe - służą do pracy własnej poza klasą.
Cwiczenia z mówienia na zajęciach są oparte o teksty służące do słuchania i czytania i mają za zadanie zwiększyć umiejętności komunikacyjne, poprawność wypowiedzi i zakres tematyczny. Słuchacze ćwiczą techniki komunikacji i funkcje językowe, oraz poznają i ćwiczą język potoczny i formalny poprzez rozmowy, wywiady, krótkie prezentacje i dyskusje.
Teksty do czytania są autentyczne, współczesne i tematycznie związane z wiodącym tematem każdego rozdziału. Służą do czytania intensywnego i ekstensywngo, ćwicząc czytanie ze zrozumieniem, słownictwo i umiejętność analizy tekstu. Stanowią również podstawę do dyskusji.
Pisanie obejmuje ćwiczenie złożonych struktur zdaniowych, organizację i rozwinięcie akapitu, stosowanie różnorodnych środków leksykalnych właściwych dla danego rodzaju tekstu. Cwiczone formy pisemne to listy, o charakterze prywatnym i oficjalnym, recenzje, krótkie artykuły, raporty, notki o książkach. Ogólne zasady organizacji eseju będą podane jedynie w zarysie jako podstawa do dalszej nauki pisania tekstów o charakterze akademickim.
Słownictwo wprowadzane na zajęciach jest związane tematycznie z kolejno omawianymi zagadnieniami. Cwiczenia leksykalne służą do wzbogacenia, utrwalenia i aktywizacji słownictwa, w tym kolokacji, idiomów, czasowników złożonych, itd.
Student może monitorować swoje postępy za pomocą testów służących do samooceny. Podstawą do zaliczenia kursu będzie czynny udział w zajęciach, pozytywna ocena kilku prac pisemnych, pisanych zarówno w domu jak i w klasie, oraz końcowy test ze zrozumienia tekstu czytanego i słownictwa.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
K_U03 potrafi wypowiadać się w języku angielskim poprawnie, precyzyjnie i spójnie, dobierając odpowiednie formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej
K_U04 umie przedstawić zdobytą wiedzę w sposób logiczny i klarowny w formie pisemnej i ustnej
K_U05 potrafi interpretować, analizować, hierarchizować, syntetyzować treści i zjawiska w ich wymiarze językowym, kulturowym, społecznym, historycznym, gospodarczym
Literatura
Kathy Gude and Mary Stephens. 2008. CAE Result. Oxford University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: