Język angielski na poziomie zaawansowanym 1 3301-L1PAAES-1
Pierwsza część dwusemestralnego kursu obejmującego cztery sprawności językowe - słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie - oraz pracę nad słownictwem na poziomie B2/C1. Studenci korzystają z podręcznika CAE Result, jak również uzupełniających tekstów literackich i materiałów do słuchania. Następujące tematy będą omawiane i posłużą jako podstawa do ćwiczenia poszczególnych sprawności: ambicja, sukces i osiągnięcia; podróże, rozrywka, odpoczynek; społeczeństwo, rodzina, problemy społeczne, swobody obywatelskie, sprawy międzynarodowe, środowisko; nauka, technologia w życiu codziennym; praca i zawody, finanse; zdrowie, medycyna; szkoła, edukacja, życie uniwersyteckie.
Ćwiczenia ze słuchania obejmują różnorodne zadania: słuchanie ekstensywne i intensywne, uzupełnianie luk, przyporządkowanie wypowiedzi, wielokrotnego wyboru, itd. Dodatkowe materiały do słuchania ekstensywngo - róznorakie programy radiowe - służą do pracy własnej poza klasą.
Cwiczenia z mówienia na zajęciach są oparte o teksty służące do słuchania i czytania i mają za zadanie zwiększyć umiejętności komunikacyjne, poprawność wypowiedzi i zakres tematyczny. Słuchacze ćwiczą techniki komunikacji i funkcje językowe, oraz poznają i ćwiczą język potoczny i formalny poprzez rozmowy, wywiady, krótkie prezentacje i dyskusje.
Teksty do czytania są autentyczne, współczesne i tematycznie związane z wiodącym tematem każdego rozdziału. Służą do czytania intensywnego i ekstensywnego, ćwicząc czytanie ze zrozumieniem, słownictwo i umiejętność analizy tekstu. Stanowią również podstawę do dyskusji.
Pisanie obejmuje ćwiczenie złożonych struktur zdaniowych, organizację i rozwinięcie akapitu, stosowanie różnorodnych środków leksykalnych właściwych dla danego rodzaju tekstu. Ćwiczone formy pisemne to listy, o charakterze prywatnym i oficjalnym, recenzje, krótkie artykuły, raporty, notki o książkach, jak również notatki służbowe, ogłoszenia i zawiadomienia. Ogólne zasady organizacji eseju będą podane jedynie w zarysie jako podstawa do dalszej nauki pisania tekstów o charakterze akademickim.
Słownictwo wprowadzane na zajęciach jest związane tematycznie z kolejno omawianymi zagadnieniami. Ćwiczenia leksykalne służą do wzbogacenia, utrwalenia i aktywizacji słownictwa, w tym kolokacji, idiomów, czasowników złożonych, itd.
Student może monitorować swoje postępy za pomocą testów służących do samooceny. Podstawą do zaliczenia kursu będzie czynny udział w zajęciach, pozytywna ocena kilku prac pisemnych, pisanych zarówno w domu jak i w klasie, oraz końcowy test ze zrozumienia tekstu czytanego i słownictwa.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Osiągnięcie poziomu B+/C1 w zakresie czterech sprawności językowych.
Kryteria oceniania
Podstawą do zaliczenia kursu będzie czynny udział w zajęciach, pozytywna ocena kilku prac pisemnych, pisanych zarówno w domu jak i w klasie, oraz końcowy test pisemny.
Literatura
Kathy Gude and Mary Stephens. 2008. CAE Result. Oxford University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: