Praktyczna nauka języka angielskiego 3222-30PA5C-NZ
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B2:
Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka.
Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką.
Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że mogę prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mi tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów.
Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które mnie interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia.
Zakres tematów:
- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: komunikacja, środowisko, sport, medycyna, transport i literatura;
- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: aspekty czasownika, present perfect ciągły i prosty oraz pytania zależne, kwantyfikatory i przedimki, struktury gramatyczne do wyrażania przyszłości, czasowniki modalne do wyrażania przyszłości i przeszłości, czasy narracyjne;
- zapoznanie studentów z zasadami pisania: rozprawka „za” i „przeciw”, opisy tabel i wykresów, krótki reportaż.
Nakład pracy studenta (2ECTS):
60h godz.
godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz.
praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć, 15h przygotowanie do zaliczenia
Metody dydaktyczne:
B1-B2 PODEJŚCIE KOMUNIKACYJNE, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz in.zalecanych przez UW.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10)
Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10)
student gotów jest krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01)
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu (do pierwszego i drugiego podejścia) i dopuszczenia do zaliczenia końcowego (w pierwszym i drugim podejściu), składniki oceny:
- ocena ciągła, kształtująca (kontrola bieżącego przygotowania) – 30%
- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 35%
- prezentacje grupowe i indywidualne – 35%
Zaliczenie pisemne , gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych
60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)
69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)
78% - 86% - 4 (ocena dobra)
87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)
96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
warunek dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu/dopuszczenia do zaliczenia końcowego: obecność na zajęciach
Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, .
Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.
Literatura
1. Ian Lebeau, Gareth Rees, David Cotton, David Falvey, Simon Kent (2014) New Language leader coursebook (upper-)intermediate, Pearson Education Limited
2. Murphy R. (2019), English grammar in use, 5th edition, Cambridge University Press
3. Materiały nauczyciela
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: