Literatura rosyjska w perspektywie genologicznej II 3202-S1SLGP32z
Zagadnienia szczegółowe:
1. Metodologia. Wybór metody badawczej – przykłady, rady i przestrogi, teoria a praktyka.
2. Analiza, interpretacja, wartościowanie.
3. Dramatyczne źródła literatury. Poetyka i teoria.
4. Pozostałe zagadnienia szczegółowe dostosowane do tematyki prac licencjackich.
W cyklu 2024L:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
− student zna zasady opracowania redakcyjnego tekstu naukowego w języku rosyjskim i w języku polskim,
− student zna zasady prawa autorskiego,
- ma podstawową wiedzę o badaniach filologicznych i metodologii badań literaturoznawczych,
− student zna przykładowe badania z zakresu genologii.
Umiejętności:
− student przedstawia swój krąg zainteresowań naukowych związany z profilem seminarium licencjackiego,
− student samodzielnie dostrzega problem badawczy i wstępnie formułuje temat pracy licencjackiej,
− student potrafi znaleźć z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów informację dotyczącą tematu jego pracy licencjackiej,
- umie właściwie dobrać źródła z zakresu metodologii literaturoznawczej i wykorzystać zawarte w nich informacje,
− student potrafi określić słowa kluczowe w tekście literaturoznawczym,
− student potrafi napisać streszczenie tekstu literaturoznawczego,
− student posiada pogłębione umiejętności badawcze z zakresu analizy i interpretacji dzieła literackiego,
- student przygotowuje całość pracy licencjackiej,
− student umie zaprezentować wyniki swoich badań.
Kompetencje społeczne:
− student rozumie specyfikę badań literaturoznawczych,
− student odczuwa współodpowiedzialność za zachowanie europejskiego dziedzictwa kulturowego i literackiego,
− student ma świadomość wkładu kultury rosyjskiej w dziedzictwo kulturowe Europy,
− student ma świadomość wartości, jaką wnosi różnorodność kulturowa oraz odnosi się z szacunkiem do przejawów interkulturowości,
− student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania,
− student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz odczuwa potrzebę dalszego uczenia się,
− student ma świadomość współodpowiedzialności za rozwój czytelnictwa i potrzebę rozwijania własnych zainteresowań czytelniczych.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła.
Ocena tekstu pracy licencjackiej (100%).
1 ECTS - seminarium
9 ECTS - praca własna studenta:
10% - kwerenda biblioteczna
30% - analiza materiału
60% - przygotowanie tekstu pracy licencjackiej
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Warunki zaliczenia przedmiotu w terminie poprawkowym są takie same jak w terminie I.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz in.zalecanych przez UW.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Słownik rodzajów i gatunków literackich, red. G. Gazda i S. Tynecka-Makowska, Kraków 2006.
2. J. Trzynadlowski, Gatunek a rodzaj literacki. Trudności metodologiczne, w: Problemy teorii literatury, seria 2 (prace z lat 1965-1974), Wrocław etc. 1987, s. 115-122.
3. J. Barczyński, Problematyka rodzajowości i literackości u G. Genette’a, w: Genologia i konteksty, red. C. Dutka, Zielona Góra 2000, s. 39-50.
Pozostała literatura zależna od tematyki prac uczestników zajęć.
W cyklu 2024L:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: