Literatura rosyjska w perspektywie genologicznej I 3202-S1SLGP31z
Zagadnienia szczegółowe:
1. Warsztat pracy. Norma bibliograficzna. Tzw. Aparat naukowy.
2. Etapy pracy naukowej. Określenie tezy, hipotezy i zadania badawczego, określenie ryzyka badawczego.
3. Etyka pracy naukowej.
4. Tytuł. Streszczenie. Słowa kluczowe.
5. Genologia – podstawowe zagadnienia teoretyczne. Terminologia. Zakres i podział. Krąg badaczy. Perspektywy badawcze.
6. Epika. Poetyka i teoria.
7. Liryka. Poetyka i teoria.
W cyklu 2024Z:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
− student zna zasady opracowania redakcyjnego tekstu naukowego w języku rosyjskim i w języku polskim,
− student zna zasady prawa autorskiego,
- student zna terminologię z zakresu genologii,
− student zna przykładowe badania z zakresu genologii.
Umiejętności:
− student przedstawia swój krąg zainteresowań naukowych związany z profilem seminarium licencjackiego,
− student samodzielnie dostrzega problem badawczy i wstępnie formułuje temat pracy licencjackiej,
− student potrafi znaleźć z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów informację dotyczącą tematu jego pracy licencjackiej,
− student potrafi określić słowa kluczowe w tekście literaturoznawczym,
− student potrafi napisać streszczenie tekstu literaturoznawczego,
− student posiada pogłębione umiejętności badawcze z zakresu analizy i interpretacji dzieła literackiego.
Kompetencje społeczne:
− student rozumie specyfikę badań literaturoznawczych,
− student odczuwa współodpowiedzialność za zachowanie europejskiego dziedzictwa kulturowego i literackiego,
− student ma świadomość wkładu kultury rosyjskiej w dziedzictwo kulturowe Europy,
− student ma świadomość wartości, jaką wnosi różnorodność kulturowa oraz odnosi się z szacunkiem do przejawów interkulturowości,
− student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania,
− student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz odczuwa potrzebę dalszego uczenia się,
− student ma świadomość współodpowiedzialności za rozwój czytelnictwa i potrzebę rozwijania własnych zainteresowań czytelniczych.
Kryteria oceniania
Ocena ciągła.
Ocena 40% tekstu pracy oraz bibliografii.
30 godz. (1 ECTS) - seminarium
150 godz. (7 ECTS) - praca własna studenta:
20% - kwerenda biblioteczna
30% - analiza materiału
50% - przygotowanie 40% tekstu pracy i bibliografii
Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Warunki zaliczenia przedmiotu w terminie poprawkowym są takie same jak w terminie I.
W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz in.zalecanych przez UW.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Słownik rodzajów i gatunków literackich, red. G. Gazda i S. Tynecka-Makowska, Kraków 2006.
2. M. Głowiński, Gatunek literacki i problemy poetyki historycznej, w: Problemy teorii literatury, seria 2 (prace z lat 1965-1974), Wrocław etc. 1987, s. 123-143.
3. R. Sendyka, W stronę kulturowej teorii gatunku, w: Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, red. M.P. Markowski i R. Nycz, Kraków 2006, s. 249-283.
Pozostała literatura zależna od tematyki prac uczestników zajęć.
W cyklu 2024Z:
Jak w części "Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu)". |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: