Proseminarium licencjackie dr M. Lachowski 3105-PROSML
W ramach zajęć studenci podejmują próby pisania o sztuce współczesnej, analizując pojedyncze dzieła, pisząc recenzje wystaw oraz krótkie eseje poświęcone wybranym aspektom współczesnego życia artystycznego. Zajęcia pomagają także utrwalać warsztat historyka sztuki (w zakresie gromadzenia bibliografii, sporządzenia stanu badań i konspektów pracy, opracowywania, katalogowania materiału wizualnego) jak i przybliżają działalność instytucji naukowych i artystycznych, które stanowią podstawę indywidualnych kwerend studentów.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci poznają różne formy i konwencje pisania o sztuce współczesnej.
Kryteria oceniania
Ocena prac pisemnych
Literatura
Baxandall M., The Language of Art Criticism , [w:} The Language of Art History, ed. S. Kemal, I. Gaskell, Cambridge 1991; Baxandall M, Introduction: Language and Explanation, [w:] Tegoż, Patterns of Intention: On the Historical Explanation of Pictures, New Haven-London 1985; Critical Terms for Art History, ed. Robert S. Nelson, Richard Schiff, Chicago, London 2003; Juszkiewicz P., Od rozkoszy historiozofii do „gry w nic”. Polska krytyka artystyczna czasu odwilży, Poznań 2006; Sławiński J., Krytyka literacka jako przedmiot badań historycznoliterackich, [w:] Badania nad krytyką literacką, red. J. Sławiński, Wrocław 1974, s. 7-25;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: