Antropologia emocji. Etnografia relacji intymnych 3102-LERI
Celem zajęć jest przybliżenie i uporządkowanie wybranych zagadnień z zakresu antropologii emocji. Jest to dział antropologii, w którym przedmiotem badania są emocje w różnych kontekstach kulturowych i społecznych. Skupimy się przede wszystkim na badaniach relacji intymnych. Zostaną omówione takie tematy jak m.in: intymność i uczucia w czasach kapitalizmu, normy społeczne związane z seksualnością, intymnością i miłością; utrzymywanie i nawiązywanie relacji na odległość; metody i wyzwania etyczne związane z badaniem emocji oraz relacji intymnych.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć studenci potrafią:
- posługiwać się specjalistyczną terminologią z zakresu antropologii emocji
- dyskutować na tematy związane społecznymi i kulturowymi uwarunkowaniami oraz definicjami emocji
- identyfikować ważniejsze zagadnienia związane z kulturowym i społecznym konstruowaniem relacji intymnych
- rozpoznawać i oceniać problemy etyczne oraz ryzyka związane z badaniami
Kryteria oceniania
frekwencja, dopuszczalne 2 nieobecności (nieusprawiedliwione), znajomość lektur
aktywne uczestnictwo: udział w dyskusjach, reaction-papers oraz 15-minutowa prezentacja na zakończenie zajęc
praca zaliczeniowa w formie eseju
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: