Academic English in the Humanities 3102-LACH
Oto dwie internetowe opinie na temat pewnej aktualnej książki antropologicznej. Głos pierwszy: In the emerging world of multispecies ethnography, this book is among the best and most readable. Exquisite. Inspired me so much as a scholar. A teraz wypowiedź mniej pochlebna dla autora i antropologii w ogóle: An agonizing read of pseudo intellectual dribble. Insular academic perspective, disorganized, plagued by jargon, shallow/outdated understanding of economics. Not usable except within anthropology departments.
Czytanie niektórych nowatorskich propozycji intelektualnych, zwłaszcza tych w języku obcym, może budzić podobne wątpliwości, niezrozumienie i nieporozumienia. Nierzadko jest to lektura trudna, wymagająca wsparcia ze strony kogoś obeznanego z akademicką angielszczyzną, a także ze stroną merytoryczną danej książki czy artykułu. Co więcej, nawet po uważnej lekturze pojawia się potrzeba omówienia i przedyskutowania tekstu, skonsultowania wątpliwości, wyrażenia swojej oceny. Zajęcia będą polegały na wspólnym uważnym, refleksyjnym czytaniu kluczowych fragmentów wybranych tekstów z bardziej nowatorskich obszarów dzisiejszej antropologii. Pozwolą one zaznajomić się w skrócie z niekiedy kontrowersyjnymi propozycjami takich autorów jak Descola, Holbraad&Pedersen, Ingold, Kohn czy Lowenhaupt Tsing (ew. innych wybranych przez uczestników zajęć). W efekcie mają też pomóc w zajęciu stanowiska wobec rozbieżności takich, jak te zasygnalizowane na początku niniejszego tekstu.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Poprawa umiejętności właściwego rozumienia i poprawnego tłumaczenia tekstów akademickich z języka angielskiego
Kryteria oceniania
czynny udział w zajęciach, terminowe wykonywanie prac
Praktyki zawodowe
Nie
Literatura
Teksty wybrane przez uczestników oraz:
Ph. Descola, Beyond nature and culture, Chicago 2013.
M. Holbraad, M.A. Pedersen, The ontological turn. An anthropological exposition, Cambridge 2017
T. Ingold, Lines. A brief history, London-New York 2016.
E. Kohn, How forests think. Toward an anthropology beyond the human, Berkeley 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: