Seminarium doktoranckie - prof. Andrzej Pieńkos 3100-DOK-SEM-AP
Seminarium przygotowuje do pisania rozprawy doktorskiej z historii sztuki. Na zajęciach omawiane są różne założenia metodologiczne, utrwalane obyczaje i zasady warsztatu pracy humanistycznej, komentowane wybrane opracowania z historii sztuki, o inspirujących koncepcjach metodologicznych. Zakres przyjmowanych prac wiąże się z polami zainteresowań badawczych prowadzącego i obejmuje sztukę i kulturę europejską XVIII i XIX w. oraz wybrane zagadnienia z wieku XX.
Preferowane obszary tematyczne to: sztuka francuska, szwajcarska, skandynawska, polska; związki plastyki i literatury; teoria sztuki; romantyczna myśl o sztuce; symbolizm europejski; pracownia i dom artysty i pisarza; koncepcje muzeów i kolekcji; sztuka pejzażowa; grafika i wczesna fotografia jako media oświeceniowej i późniejszej „rewolucji obrazów”.
Szczegółowy program jest dostosowywany do indywidualnych zainteresowań i oczekiwań doktorantów.
W seminarium aktywnie uczestniczą nie tylko studenci III stopnia, ale także doktoranci z otwartymi przewodami doktorskimi na WH UW oraz zaproszeni goście.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Doktorant zna zasady pisania tekstu naukowego, potrafi opracować stan badań, właściwie dobrać literaturę i sporządzić aparat naukowy pracy; samodzielnie kształtuje temat pracy seminaryjnej i magisterskiej, wykazując się aktywnością badawczą. Rozwija umiejętności analizy i krytycznego myślenia, nabywanego wraz z kompetencjami społecznymi podczas ustnych prezentacji części pracy na seminariach. Temat i forma prezentacji poddawane są dyskusji, angażującej pozostałych uczestników seminarium.
Kryteria oceniania
Zajęcia w sem. zimowym odbywać się będą w podanej godzinie, w trybie zdalnym, poprzez internetową platformę Google Meet. Prowadzący będzie na kilkanaście minut przed rozpoczęciem spotkania wysyłał uczestnikom link na ich adresy mailowe, podane w systemie USOSWeb.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- złożenie pracy seminaryjnej w formie pisemnej, poprzedzone prezentacją poszczególnych etapów i części pracy w formie referatów. Udział w dyskusjach na zajęciach. Kryteria oceny pracy określone są w zasadach obowiązujących w IHS: wartość merytoryczna, umiejętność zgromadzenia dotychczasowego stanu wiedzy o danym zagadnieniu i wyciągnięcia zeń wniosków; poprawność formalna i warsztatowa.
Literatura
Literatura dostosowana jest do indywidualnych zainteresowań i potrzeb badawczych uczestników.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: