Seminarium magisterskie społeczno-kulturowe 3 3020-J1B2S3-MSK
Zajęcia w 3 semestrze są poświęcone prowadzeniu badań własnych oraz przygotowywaniu pisemnej wersji wybranego rozdziału pracy magisterskiej. Podczas zajęć omawiane są wybrane zagadnienia związane z prowadzeniem badań w nawiązaniu do indywidualnie zgłaszanych potrzeb.
Omawiane lektury dotyczą w szczególności zagadnień związanych z etyką badań, przyjmowaniem określonych strategii badawczych oraz pracy z informatorami.
Warunkiem zaliczenia semestru III jest oddanie minimum 1 rozdziału pracy magisterskiej.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Ogólnie: w sali | W cyklu 2024Z: w sali zdalnie | W cyklu 2023Z: w sali zdalnie |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć:
[Wiedza]
Zna metody badawcze używane w studiach kulturowych.
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o głównych kierunkach rozwoju Deaf Studies oraz o najważniejszych nowych odkryciach naukowych w tym zakresie, w kraju i za granicą.
[Umiejętności]
Potrafi w sposób pogłębiony wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł i sposobów.
Posiada pogłębione umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, wyciąganie wniosków, opracowanie i prezentacja wyników, wskazywanie kierunków dalszych badań) pozwalające na rozwiązywanie różnorodnych zadań i problemów badawczych.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, rozwijając swoje umiejętności badawcze.
Potrafi sprawnie posługiwać się ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami z zakresu nauk o języku i kulturze.
Posiada rozbudowane umiejętności argumentowania z krytycznymi odwołaniami do poglądów innych autorów.
Posiada umiejętność przygotowania oryginalnych prac pisemnych z wykorzystaniem teorii z zakresu językoznawstwa i kulturoznawstwa migowego.
Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim z wykorzystaniem ujęć teoretycznych.
Dobrze zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i swoich umiejętności i rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się.
[Kompetencje]
W pracy badawczej potrafi określić priorytety i zaplanować działania służące ich realizacji.
Głęboko rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w badaniach naukowych.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia semestru III jest oddanie minimum 1 rozdziału pracy magisterskiej oraz uczestnictwo w min 2 konsultacjach indywidualnych w trakcie semestru.
Literatura
Paddy Ladd, Understanding Deaf Culture. In search of Deafhood, Multilingual Matters LTD, 2003
Jean-Claude Kaufmann, Wywiad rozumiejący, Warszawa 2013
Paul Rabinow, Refleksje na temat badań terenowych w Maroku, Warszawa 2010
Etyczne problemy badań antropologicznych, red. K. Kaniowska, N. Modnicka, Łódź 2010
Uwagi
W cyklu 2023Z:
W przypadku zajęć zdalnych – spotkania z wykorzystaniem narzędzi ZOOM i Google Meet. |
W cyklu 2024Z:
W przypadku zajęć zdalnych – spotkania z wykorzystaniem narzędzi ZOOM i Google Meet. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: