Kształtowanie wizerunku publicznego 3007-M1A3P-KW
Umiejscowienie public relations w przestrzeni działań z zakresu komunikacji marketingowej.
Zmiany w postrzeganiu public relations i jego roli w budowaniu marki. Działania PR – in-house vs. outsourcing.
Determinanty budowania wizerunku marki.
Omówienie teorii interesariuszy wraz ze zmapowaniem interesariuszy dla wybranego podmiotu.
Przegląd podstawowych narzędzi pracy PR-owca.
Media relations - zasady współpracy z mediami i dziennikarzami.
Press release – główne zasady jego pisania.
Współpraca z blogosferą (influencerami, youtuberami etc.).
Wybrane zagadnienia z zarządzania kryzysowego (podstawowe cele zarządzania kryzysowego, crisis management vs. issue management, zasada 5p).
Rola CSR w budowaniu wizerunku, geneza CSR, podstawowe narzędzia działań CSR-owych.
Case studies z Polski oraz z zagranicy związane ze wszystkimi omawianymi tematami na zajęciach.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Miejsce PR w działaniach marketingowych. Rozumienie marketingu jako działalności rynkowej, typy działań komunikacyjnych.
2. Definiowanie PR. Zmiana w podejściu do PR w ostatnim dwudziestoleciu.
3. Znajomość otoczenia rynkowego – teoria interesariuszy i ich mapowanie.
4. Sposób budowania strategii PR. Message house.
5. Korzystanie z różnorodnych narzędzi i kanałów public relations.
Umiejętności
1. Oceny działań marketingowych i wizerunkowych.
2. Podstaw budowania strategii PR i definiowania otoczenia.
3. Sposobów utrzymywania relacji z klientami.
4. Korzystanie z narzędzi i kanałów PR
Student/Studentka:
1.Rozumie potrzebę kreatywnego, niestandardowego myślenia w komunikacji marketingowej i działaniach PR
2. Rozumie potrzebę definiowania celów, definiowania interesariuszy i badania realizowanych projektów.
Kryteria oceniania
Praca i aktywność w trakcie zajęć.
Projekty realizowane w podgrupach.
Szczegóły będę omawiał na zajęciach i drogą mailową
Literatura
1. D. Tworzydło, "Public relations. Teoria i studia przypadków", WSIIZ, 2005.
2. A. Ries, L. Ries, "Upadek reklamy, wzlot public relations", PWE 2004.
3. J. Kończak, P. Bylicki, "Marka korporacyjna i jej komunikacja", Public Dialog, Warszawa 2018.
4. D. Tworzydło, J. Olędzki, "Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju", Wyd. Naukowe PWN 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: