Psychiatria dziecięca 3007-L1A2PD
Wykłady stanowią prezentację aktualnej wiedzy na temat
psychopatologii dzieci i młodzieży, zwłaszcza uwarunkowań i
obrazu klinicznego zaburzeń mowy, komunikacji i interakcji
społecznych, z uwzględnieniem specyfiki zaburzeń psychicznych i
neurorozwojowych, charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i
adolescencji oraz tych obszarów, które wymagają diagnozy i terapii
logopedycznej.
Stanowią okazje do zapoznania się z organizacją opieki
psychiatrycznej w kontekście efektywnej współpracy logopedy z
innymi specjalistami.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student/studentka zna i rozumie:
K_W07- w zaawansowanym stopniu czynności organizmu, procesy
fizjologiczne i patologiczne zachodzące w różnych okresach życia
człowieka w narządach biorących udział w rozumieniu mowy
i nadawaniu, zaburzenia ich funkcjonowania istotne dla logopedii,
techniki i zasady autokorekcji, przekształcania przyzwyczajeń
artykulacyjnych i przyswajania nowych (P6S_WG)
K_W09- w zaawansowanym stopniu typologię i etiologię zaburzeń
mowy i języka, ze szczególnym uwzględnieniem afazji i dyzartrii
oraz niedokształcenia mowy uwarunkowanego niedosłuchem, uszkodzeniem anatomicznym, dysfunkcją mózgową lub niepełnosprawnością intelektualną czy zaburzeniami ze spektrum autyzmu (P6S_WG)
Student/studentka potrafi:
K_U07-wykorzystywać już zdobytą wiedzę teoretyczną z dziedziny psychiatrii dziecięcej w diagnozowaniu zaburzeń mowy i języka, planowaniu terapii osób z zaburzeniami oraz w podejmowaniu działań profilaktycznych (P6S_UW)
K_U13- samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, systematycznie pogłębiać wiedzę na temat rozwoju komunikacji ustnej, pisanej oraz wspomagającej i alternatywnej, podnosić kompetencje logopedyczne w zakresie psychologii rozwojowej i klinicznej, pedagogiki i pedagogiki specjalnej, nauk medycznych i nauk o zdrowiu (P6S_UU)
Student/studentka jest gotów/gotowa:
K_K06 - odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej logopedy, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, dbania o dorobek i tradycje zawodu, respektowania praw pacjenta i jego rodziny oraz do współpracy z jego zespołem terapeutycznym (P6S_KR)
Kryteria oceniania
Obecność na wykładach
Zaliczenie testowe na ocenę
- ocena 3 (dst)
powyżej 60% prawidłowych odpowiedzi
- ocena 3,5 (ddb)
powyżej 70% prawidłowych odpowiedzi
- ocena 4,0 (db)
powyżej 80% prawidłowych odpowiedzi
- ocena 4,5 (pdb)
powyżej 86% prawidłowych odpowiedzi
- ocena 5,0 (bdb) powyżej powyżej 92% prawidłowych odpowiedzi
Zaliczenie testowe odbywa się (po zakończonym bloku zajęć) na platformie e-learningowej WUM, termin uzgadniany jest z grupą.
Grupa otrzymuje wcześniej link umożliwiający dostęp do zaliczenia.
W przypadku uzyskania niewystarczającej liczby punktów (poniżej 60%) student ma prawo do skorzystania z 2 zaliczeń poprawkowych, na takich samych zasadach jak pierwsze zaliczenie testowe.
Literatura
Janas-Kozik M., Wolańczyk T. (red.): Psychiatria dziecięca,
PZWL, Warszawa, 2021
|
W cyklu 2024L:
1. Janas-Kozik M., Wolańczyk T. (red.) Psychiatria dziecięca, PZWL, Warszawa, 2021 |
Uwagi
|
W cyklu 2025L:
Klinika Psychiatrii Wieku Rozwojowego |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: