Nauczanie języka jako obcego na przykładzie języków słowiańskich 3005-LU9NAUCZANIE
W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami glottodydaktyki.
Tematyka zajęć: metody nauczania, sprawności (rozumienie, mówienie, czytanie, pisanie), gramatyka w nauce języka obcego, ocenianie, przygotowywanie konspektów zajęć, nauczanie zagadnień dotyczących kultury kraju, pomoce dydaktyczne.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie pracy zaliczeniowej i bieżącego przygotowania do zajęć.
Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze.
Literatura
Szczegółowa literatura będzie podawana sukcesywnie w trakcie zajęć.
H. Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych.
H. Komorowska, Sprawdzanie umiejętności w nauczaniu języka obcego. Kontrola-ocena-testowanie.
A. Nagórko, Podręczna gramatyka języka polskiego.
Encyklopedia językoznawstwa ogólnego.
M. Dakowska, Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych.
I. Janowska, Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych
I. Janowska, Podejście zadaniowe w nauczaniu języków obcych
A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego,
H. Chodkiewicz, Słuchanie i czytanie w uczeniu się i nauczaniu języków obcych: zarys problemu w: Języki Obce w Szkole, nr 1, 2016.
H. Chodkiewicz, Szczególne miejsce czytania w nauce języka obcego w: Języki Obce w Szkole nr 4, 2016.
Wybrane podręczniki do nauczania języków obcych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: