Bułgarskie imaginaria 3005-LU9BULIM
Celem zajęć jest pogłębienie kompetencji naukowych studentów w zakresie krytycznej analizy, argumentacji przyjętego stanowiska badawczego, jak również pogłębienie umiejętności w zakresie konstruowania wypowiedzi (zarówno ustnej, jak i pisemnej). Tytułowe "imaginaria", uściślone geograficznie, stanowić będą punkt wyjścia dla na różne sposoby ukierunkowanych dyskusji na temat kluczowych figur bułgarskiej wyobraźni zbiorowej, manifestującej się w zjawiskach społecznych, polityce czy tekstach kultury.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
-pogłębienie umiejętności krytycznego i precyzyjnego myślenia
-umiejętność argumentowania własnego stanowiska naukowego
-umiejętność przedstawienia własnego stanowiska w skondensowanej, uporządkowanej formie pisemnej (esej)
Kryteria oceniania
Ocenie będzie podlegać przede wszystkim umiejętność studenta/studentki do pogłębionego spojrzenia na tematy omawiane na zajęciach, zaangażowanie w dialog, bazujące na przeczytanych lekturach oraz przygotowanym na zajęcia krótkim eseju.
Ważnym aspektem oceny całościowej będzie umiejętność formułowania wypowiedzi i wniosków w formie pisemnej (język, struktura, spójność i przejrzystość wypowiedzi pisemnej).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Ponieważ kluczowe dla zajęć są indywidualne ścieżki naukowe uczestników wraz ze zindywidualizowaną bibliografią, poniższe propozycje mają charakter ogólny i zapewne ulegną znaczącej modyfikacji:
Ch. Taylor, Nowoczesne imaginaria społeczne, przeł. A. Puchejda, K. Szymaniak, Kraków 2010.
V. Goldsworthy, Inventing Ruritania: The Imperialism of the Imagination, Oxford 2012.
I. Schick, Seksualność Orientu, przeł. A. Gąsior-Niemiec, Warszawa 2012.
Z. Benedyktowicz, Portrety obcego. Od stereotypu do symbolu, Kraków 2000.
M. Todorova, Bałkany wyobrażone, przeł. P. Szymor, M. Budzińska, Wołowiec 2014.
M. Napiórkowski, Władza wyobraźni. Kto wymyśla, co zdarzyło się wczoraj, Warszawa 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: