Projekt naukowy 1 3005-KU6PROJEKTN
Projekt naukowy jest przedmiotem obligatoryjnym, którego zadaniem jest wprowadzenie studentów w pracę badawczą. Jego celem jest realizacja efektów kształcenia na poziomie indywidualnym, ale również związanie studentów ze środowiskiem badawczym instytutu i szerzej, uniwersytetu, jak też popularyzacja badań prowadzonych przez pracowników instytutu wśród społeczności studenckiej.
Prowadzony jest przez dwa lata na studiach magisterskich.
Na początku danego roku akademickiego trzy działające w Instytucie zespoły badawcze i pracownia proponują student/k/om trzy lub cztery tematy badawcze, nad którymi chcą pracować wspólnie ze studentami.
Student/ka wybiera temat i przez dwa lata będzie mieć obowiązek aktywnego uczestniczenia w pracach wybranego zespołu badawczego. Spotkania zespołu/pracowni, w których uczestniczą studenci, muszą się odbyć co najmniej dwa razy w semestrze.
Zespół/pracownia mogą przyjąć maksymalnie 4 osoby. Każde ze studentów/ek otrzymuje pomoc tutora, może nim być promotor/ka pracy magisterskiej.
W cyklu 2023:
Tematy projektów, proponowanych w bieżącym roku akademickim, znajdują się w części sylabusa poświęconej poszczególnym grupom. |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student/ka orientuje się, na czym polega praca badawcza. Potrafi logicznie sformułować problem badawczy, uzasadnić merytorycznie podjęcie badań oraz zaprojektować weryfikację postawionej tezy. Umie posługiwać się poprawnie terminologią właściwą dla dziedziny. Zna podstawowe sposoby prowadzenia badań kulturoznawczych oraz sposoby ich popularyzacji, jak też organizowania i finansowania badań naukowych.
UMIEJĘTNOŚCI
Student/ka umie gromadzić dane i materiały źródłowe. Potrafi prowadzić dyskusję merytoryczną, jak też przygotować samodzielnie spotkanie naukowe. Potrafi aktywnie włączyć się w pracę zespołu badawczego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student/ka potrafi pracować w grupie. Stara się nawiązywać relacje z otoczeniem akademickim i pozaakademickim w celu prezentacji badań. Szanuje środowisko uniwersyteckie oraz dba o poprawność, rzetelność i adekwatność warsztatu nadawczego kulturoznawczy. Rozumie odpowiedzialność badawczą.
Kryteria oceniania
W ciągu pierwszego roku realizowania przedmiotu student/ka pod opieką członków zespołu ma obowiązek wykonać następujące zadania spośród poniższych:
(a) redakcja całości lub fragmentu tekstu naukowego pod opieką członka pracowni
(b) kwerenda naukowa - wykonanie kwerendy zleconej przez zespół/pracownię w ramach wspólnego przygotowywania zadania badawczego
(c) prezentacja tematów naukowych (wybór i opracowanie tematu badawczego, wpisującego się w obszar badany przez zespół)
(d) recenzja publikacji naukowych (pisemne dwie recenzje publikacji naukowych)
(e) metody i narzędzia do realizacji zadań badawczych (przedstawienie na forum zespołu propozycji wykonania zadania badawczego ALBO przedstawienie zagadnienia na podstawie wysłuchanego referatu na konferencji/lektury tekstu: przedstawienie i krytyka narzędzi badawczych; omówienie zadanej lektury pod kątem użytych rozwiązań analitycznych)
(f) uczestnictwo w czterech spotkaniach zespołu/pracowni
Warunkiem zaliczenia jest zrealizowanie przez studenta/studentkę wybranych w porozumieniu z zespołem aktywności z powyższej listy.
Wykonanie zadań jest oceniane i komentowane przez zespół. Student/ka uzyskuje zaliczenie po drugim semestrze.
Literatura
Ustalana indywidualnie w zależności od tematu badawczego podanego przez zespół/pracownię w danym roku akademickim.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: