Język chorwacki - poziom ponad średnio zaawansowany 3005-CHOOB2
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń.
TEME:
- Ono smo što jedemo - prehrambene navike i zdravlje, genetski modificirana hrana, Jasno kao pekmez - leksemi, kolokacije i frazemi vezani uz temu "prehrana"; svakodnevna kultura: popularni hrvatski proizvodi Cedevita i vegeta; Treba li kupovati ekološke proizvode?
- Sport, mediji, čitanje - sport i sportaši; Trebaju li poznati sportaši zarađivati koliko zarađuju? - dnevne novine i časopisi; ulični čitači; Prazno slovo na papiru - lekesemi, kolokacije i frazemi vezani uz temu "novine, časopisi, čitanje"; svakodnevna kultura: planinarenje i boćanje
- Obitelj danas. - Prosječna hrvatska obitelj i obitelj u drugim kulturama; životna razdoblja; generacijske razlike. Je li dobro da više generacija stanuje u istom domaćinstvu: diskusija. Biti u najboljim godinama - leksemi, kolokacije i frazemi vezani uz temu "životna razdoblja"
- Ravnopravni ili ne? - odnosi među spolovima nekada i danas; tradicionalna podjela na "muška" i "ženska" zanimanja; (ne)ravnopravnost / žene u politici / kućni poslovi - što volimo, a što ne volimo raditi u stanu / kući
- Važnost karijere danas - vrijednosti, sposobnosti i interesi - najveće vrijednosti u životu, sposobnosti potrebne za određene poslove, inetersi za određene aktivnosti); posao i karijera, idealan posao, neobični poslovi. Stići do vrha - Leksemi, kolokacije i frazemi vezane uz temu "karijera".
- Humor - smijeh, humor i zabava; kakav humor volimo; muški i ženski humor - razlikuju li se; stres i kako se braniti od njega; kvalitetan život; sreća, sudbina, Šalu na stranu - Leksemi, kolokacije i frazemi vezane uz temu "smijeh"; svakodnevna kultura: hrvatski humor - karikaturisti, filmske komedije, vicevi o Bobiju i Rudiju
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Razumijevanje: Slušanje
Student može razumjeti dugačak govor čak i kad nije jasno strukturiran i kad veze među rečenicama nisu jasno iskazane, već se samo podrazumijevaju.
Student može bez prevelikog napora razumjeti televizijske programe i filmove.
Razumijevanje: Čitanje
Student može razumjeti dugačke i kompleksne činjenične i književne tekstove te prepoznati stilske različitosti.
Student može razumjeti specijalizirane članke i duža tehnička uputstva, čak i kad se ne odnose na njegovo vlastito stručno područje.
Govor:
Govorna interakcija:
Student se može tečno i spontano izražavati bez vrlo očitog traženja odgovarajućih riječi.
Može fleksibilno i učinkovito koristiti jezik u društvenim i poslovnim situacijama.
Može precizno izraziti svoje ideje i mišljenja te se svojim doprinosom spretno uključiti u raspravu drugih govornika.
Govor: Govorna produkcija
Student može iznijeti jasan, podroban opis složenih činjenica, povezujući tematske cjeline, razvijajući određene misli i zaokruživši izlaganje odgovarajućim zaključkom.
Pisanje
Student se može izraziti jasnim, dobro strukturiranim tekstom te obrazlagati svoja stajališta.
Može pisati o složenim temama u pismu, sastavu ili izvještaju naglašavajući ono što smatram važnim.
Može odabrati stil koji odgovara čitatelju kojemu je to namijenjeno.
Vokabular / Leksik
Student poseduje vrlo dobar nivo vokabulara kada je riječ o njegovom stručnom području, ali i o većini općih tema.
Student može varirati informacije da bi izbjegao česta ponavljanja, ali leksičke praznine mogu još uvijek uzrokovati oklijevanje i okolišanje pri izražavanju.
Leksička preciznost studenta je generalno visoka iako se pojavljuju i neadekvatni izbori riječi koji u biti ne ometaju komunikaciju.
Student uči koristiti različite stilove jezika – govornog, umetničkog i administrativnog, da prepoznavati i pravilno razumjet frazeologizme, kolokvijalizme, žargon, skraćenice
Ortografija i pravopis
Student je savladao ortografiju. U stanju je bez grešaka zabilježiti određeni tekst.
Student je produbio i usavršio znanja iz pravopisa i bez greške ga primjenjuje praksi.
Kryteria oceniania
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy:
- aktywność na zajęciach - 20% oceny
- wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 20 % oceny
- wynik testu końcowego zaliczeniowego – 60% oceny
Skala ocen
99 – 100% - 5 ( celujący)
93 – 98% - 5 ( bardzo dobry)
87 – 92% - 4+ (dobry plus)
77 – 86% - 4 (dobry)
71 – 76% - 3 (dostateczny plus)
60 – 70% - 3 (dostateczny)
Literatura
Milić, Mahata, Udier, Razgovarajte s nama, udžbenik hrvatskog jezika za niži srednji stupanj
Materijal pripremljen od strane lektora - adaptirani (aktualni) članci iz novina, tekstovi s interneta.
Audiovizualni i audio zapisi HRT-a i drugih hrvatskih televzija te radiostanica.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: