Działania grupowe w sztuce 3002-SZS-22WT8
Warsztaty rozpoczną się spotkaniem z twórczością prowadzącej warsztaty oraz inspirujących ją artystów
i artystek pracujących w kolektywach, włączających
w swoje działania społeczności, realizujących projekty, których celem jest praca z osobami zawodowo niezwiązanymi ze sztuką. Zostanie omówiona metodologia, przykłady twórczości podobnym obszarze, wykorzystującej podobne metody.
Zadaniem semestralnym będzie realizacja projektu grupowego o charakterze badań artystycznych, wykorzystujących m.in. foto i video. Warsztaty będą podzielone na etapy wynikające ze stworzonego przez grupę harmonogramu pracy. Uczestnicy i uczestniczki warsztatów tworząc plan pracy, podzielą między siebie zadania. Efektem realizacji zadań będzie wspólny projekt stanowiący opowieść o temacie, który podlegał badaniom. Ukończone zadanie składało się będzie z prezentacji projektu (wystawy, wydarzenia lub wykładu), jego upublicznienie online oraz opisu.
Zakładanymi celami zajęć jest wypracowywanie i ćwiczenie kompetencji związanych z:
- realizacją projektu artystycznego
- pracą zespołową i partycypacyjną
- korzystaniem z działania artystycznego do badań o charakterze antropologicznym, socjologicznym czy urbanistycznym
Prowadząca:
dr hab. Karolina Breguła - artystka wizualna i wykładowczyni. Prowadzi Pracownię Filmu Społecznego na Akademii Sztuki w Szczecinie. Jako artystka tworzy filmy, fotografie i instalacje. Wiele ze swoich prac współtworzy z ich bohaterami, zacierając granice pomiędzy profesjonalnym i amatorskim działaniem artystycznym. Jej prace pokazywane były między innymi w Jewish Museum w Nowym Jorku, w CCA w Londynie, w MOCA Taipei oraz na międzynarodowych imprezach jak Biennale Sztuki w Wenecji czy Biennale w Singapurze.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru,
przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
Umiejętności: absolwent potrafi
stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;
wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Kryteria oceniania
obecność na zajęciach,
aktywne uczestnictwo w pracy grupowej oraz realizacja zadań
przygotowanie prezentacji zrealizowanej wspólnie pracy podczas sesji otwartej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: