W cyklu 2023Z:
Antologia zagranicznej komparatystyki literackiej pod red. Haliny Janaszek Ivanićkowej, Warszawa 1997. Baudelaire Charles, Kwiaty zła, przeł. B. Wydżga, Kraków 2009. Baudelaire Charles, O sztuce, przeł. J. Guze, wstęp J. Starzyński, Wrocław 1961. Barthes Roland, Mit i znak. Eseje, oprac. J. Błoński, Warszawa 1970. Blake William, Wizja Sądu Ostatecznego [w:] tenże, Wieczna Ewangelia, Wrocław 1998. Blake William, Zaślubiny Nieba i Piekła [w:] Manifesty romantyzmu 1790-1830. Anglia, Niemcy, Francja, oprac. A. Kowalczykowa, Warszawa 1995. Broch Herman, Kilka uwag o kiczu i inne eseje, Warszawa 1998. Charkiewicz Jarosław, Tobą raduje się całe stworzenie. Ikonografia Matki Bożej w prawosławiu, Warszawa 2007. Dziadek Adam, Obrazy i wiersze. Z zagadnień interferencji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Katowice 2004. Fredro Aleksander, Pisma wszystkie, oprac. S. Pigoń, t. 5: Komedie, Warszawa 1956 (Pan Jowialski). Goethe Johann Wolfgang, Wybór pism estetycznych, oprac. T. Namowicz, Warszawa 1981. Grochowiak Stanisław, dowolne wyd. liryków (Ikar, Lekcja anatomii Rembrandta). Grodecka Aneta, Wiersze o obrazach. Studium z dziejów ekfrazy, Poznań 2009. Konopacki Adam, Wiliam Blake, Warszawa 1987. Kopczyński Krzysztof, Od romantyzmu ku erze nowych mediów, Kraków 2003. Kudelska Dorota, Juliusz Słowacki i sztuki plastyczne, Lublin 1997. Mantzaridis Georgios, Przebóstwienie człowieka, Lublin 1997. Mickiewicz Adam, Dziady (dowolne wydanie krytyczne). Mickiewicz Adam, Pan Tadeusz (dowolne wydanie krytyczne). Norwid C., Pisma wszystkie, oprac. J. W. Gomulicki, t. 1-11, Warszawa 1971-1976 (Promethidion, Vade-mecum). Novalis, Uczniowie z Sais. Proza filozoficzna – studia – fragmenty, przeł. J. Prokopiuk, Warszawa 1984. Panofsky Erwin, Studies in Iconology. Humanistic Themes in the Art of the Renaissance, New York 1967. Pelc Janusz, Słowo i obraz na pograniczu literatury i sztuk plastycznych, Kraków 2002. Popova Olga, Smirnova Engelina, Cortesi Paola, Ikony różnych kręgów kulturowych od VI w. po czasy współczesne, przeł. T. Łozińska, Warszawa 1998. Porębski Mieczysław, Ikonosfera, Warszawa 1972. Ripa Cesare, Ikonologia, przeł. I. Kania, Kraków 2004. Słowacki Juliusz, Dzieła wszystkie pod red. J. Kleinera, t. 12 cz. 1: Wiersze drobne z lat 1843-1849, Wrocław 1960 lub inne wyd. krytyczne (Bóg duch, innego zwać nie będziecie..., Panie, o którym na niebiosach słyszę..., Radujcie się, Pan wielki narodów nadchodzi...). Szymborska Wisława, dowolne wyd. liryków (Dwie małpy Bruegla, Kobiety Rubensa) Tomaszewska Grażyna, Jak widzi dusza. Estetyka i metafizyka światła w Panu Tadeuszu, Gdańsk 2007. Wysłouch Seweryna, Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994.
|
W cyklu 2024Z:
Antologia zagranicznej komparatystyki literackiej pod red. Haliny Janaszek Ivanićkowej, Warszawa 1997. Baudelaire Charles, Kwiaty zła, przeł. B. Wydżga, Kraków 2009. Baudelaire Charles, O sztuce, przeł. J. Guze, wstęp J. Starzyński, Wrocław 1961. Barthes Roland, Mit i znak. Eseje, oprac. J. Błoński, Warszawa 1970. Blake William, Wizja Sądu Ostatecznego [w:] tenże, Wieczna Ewangelia, Wrocław 1998. Blake William, Zaślubiny Nieba i Piekła [w:] Manifesty romantyzmu 1790-1830. Anglia, Niemcy, Francja, oprac. A. Kowalczykowa, Warszawa 1995. Broch Herman, Kilka uwag o kiczu i inne eseje, Warszawa 1998. Charkiewicz Jarosław, Tobą raduje się całe stworzenie. Ikonografia Matki Bożej w prawosławiu, Warszawa 2007. Dziadek Adam, Obrazy i wiersze. Z zagadnień interferencji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Katowice 2004. Fredro Aleksander, Pisma wszystkie, oprac. S. Pigoń, t. 5: Komedie, Warszawa 1956 (Pan Jowialski). Goethe Johann Wolfgang, Wybór pism estetycznych, oprac. T. Namowicz, Warszawa 1981. Grochowiak Stanisław, dowolne wyd. liryków (Ikar, Lekcja anatomii Rembrandta). Grodecka Aneta, Wiersze o obrazach. Studium z dziejów ekfrazy, Poznań 2009. Konopacki Adam, Wiliam Blake, Warszawa 1987. Kopczyński Krzysztof, Od romantyzmu ku erze nowych mediów, Kraków 2003. Kudelska Dorota, Juliusz Słowacki i sztuki plastyczne, Lublin 1997. Mantzaridis Georgios, Przebóstwienie człowieka, Lublin 1997. Mickiewicz Adam, Dziady (dowolne wydanie krytyczne). Mickiewicz Adam, Pan Tadeusz (dowolne wydanie krytyczne). Norwid C., Pisma wszystkie, oprac. J. W. Gomulicki, t. 1-11, Warszawa 1971-1976 (Promethidion, Vade-mecum). Novalis, Uczniowie z Sais. Proza filozoficzna – studia – fragmenty, przeł. J. Prokopiuk, Warszawa 1984. Panofsky Erwin, Studies in Iconology. Humanistic Themes in the Art of the Renaissance, New York 1967. Pelc Janusz, Słowo i obraz na pograniczu literatury i sztuk plastycznych, Kraków 2002. Popova Olga, Smirnova Engelina, Cortesi Paola, Ikony różnych kręgów kulturowych od VI w. po czasy współczesne, przeł. T. Łozińska, Warszawa 1998. Porębski Mieczysław, Ikonosfera, Warszawa 1972. Ripa Cesare, Ikonologia, przeł. I. Kania, Kraków 2004. Słowacki Juliusz, Dzieła wszystkie pod red. J. Kleinera, t. 12 cz. 1: Wiersze drobne z lat 1843-1849, Wrocław 1960 lub inne wyd. krytyczne (Bóg duch, innego zwać nie będziecie..., Panie, o którym na niebiosach słyszę..., Radujcie się, Pan wielki narodów nadchodzi...). Szymborska Wisława, dowolne wyd. liryków (Dwie małpy Bruegla, Kobiety Rubensa) Tomaszewska Grażyna, Jak widzi dusza. Estetyka i metafizyka światła w Panu Tadeuszu, Gdańsk 2007. Wysłouch Seweryna, Literatura a sztuki wizualne, Warszawa 1994.
|