Literatura romantyzmu w świetle nowych metodologii 3001-C0DS-LRM
Podczas zajęć doktoranci:
- pogłębiają wiedzę na wybrane tematy z uwzględnieniem nowoczesnego warsztatu metodologicznego niezbędnego do ich naukowego opracowania;
- doskonalą umiejętności redagowania tekstu naukowego ze szczególną dbałością o rzetelne wykorzystanie źródeł, poprawne sporządzanie przypisów i bibliografii;
- analizują i w razie potrzeby korygują zawartość merytoryczną prac;
- formułują zasady końcowej korekty tekstów i ją przeprowadzają.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu seminarium doktorant:
- ma specjalistyczną wiedzę w wybranej dziedzinie badań nad literaturą romantyzmu;
- zdobywa umiejętności w zakresie pisania i redagowania tekstów naukowych w stopniu zaawansowanym oraz potrafi je stosować w praktyce;
- ma ukończoną rozprawę doktorską.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie oceny postępów w przygotowywaniu rozprawy doktorskiej (każdy z uczestników prezentuje fragmenty dysertacji, opracowuje artykuły do publikacji, etc.)
Literatura
Literatura jest dobierana odpowiednio do indywidualnych tematów, które doktoranci ustalają z opiekunami naukowymi. W celu wstępnego zapoznania się z zagadnieniami współczesnej metodologii badań literackich proponowane są prace:
J. Culler, Teoria literatury, przeł. M. Bassaj, Warszawa 1998;
Literatura, teoria, metodologia, pod red. D. Ulickiej, Warszawa 2001;
Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, pod red. M. P. Markowskiego i R. Nycza, Kraków 2006;
A. Burzyńska, M. P. Markowski, Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Kraków 2006;
A. Burzyńska, M. P. Markowski, Teorie literatury XX wieku. Antologia, Kraków 2007;
E. Kasperski, Kategorie komparatystyki, Warszawa 2010;
E. Kasperski, Metody i metodologia (metodologia ogólna, nauki humanistyczne, wiedza o literaturze). Podręcznik akademicki, Warszawa 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: