Budowanie zaangażowania uczniów w kontekście uczenia zdalnego / hybrydowego 3000-SP-SWNW-ZU
Na warsztacie uczestnicy będą mogli poznać
model trzech obszarów interakcji ucznia w
procesie uczenia hybrydowego (uczeń - materiał;
uczeń - nauczyciel; uczeń - grupa, Moore 2005),
dokonać identyfikacji kompetencji uczniów,
koniecznych do efektywnego uczenia się w trybie
łączonym (blended), z uwzględnieniem
wymienionych obszarów.
Ważnym zagadnieniem jest rozpoznanie potrzeb i
facylitowanie zaangażowania uczniów na
poziomie poznawczym, emocjonalnym i
behawioralnym poprzez celowe projektowanie
procesu dydaktycznego, uwzględniając
możliwości i ograniczenia, z którymi mierzymy
się podczas uczenia (się) hybrydowego.
Warsztat prowadzony jest metodami aktywnymi
umożliwiając uczestnikom dzielenie się
doświadczeniami i dobrymi praktykami,
zdobytymi w pracy nauczyciela, które spróbujemy
odnieść do omawianych modeli.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty ogólne:
Słuchacz/ka potrafi:
- stosować metody i techniki umożliwiające
intensyfikację aktywności uczniów
- stosować różnorodne metody i techniki
angażujące uczniów w ich rozwój.
- tworzenia społeczności uczącej się w
obrębie swojej szkoły.
Efekty szczegółowe:
Wiedza
- Słuchacz/ka rozpoznaje trzy poziomy
interakcji ucznia w procesie uczenia się
wg modelu.
- Słuchacz/ka potrafi zdefiniować i
rozpoznać trudności uczniów na każdym z
poziomów.
Umiejętności
- Słuchacz/ka potrafi opracować strategie
wspomagające kompetencje uczniów,
sprzyjające efektywnemu uczeniu się,
odpowiednie do każdego z wymienionych
poziomów.
- Słuchacz/ka potrafi wykorzystać
narzędzia IT w sposób facylitujący
zaangażowanie uczniów na każdym z
podanych poziomów.
Kompetencje społeczne:
1. Słuchacz/ka rozpoznaje poziom własnych
kompetencji interpersonalnych i
cyfrowych, koniecznych do realizowania
tych zadań.
Kryteria oceniania
Aktywność podczas zajęć (10 % oceny),
Wykonanie prac domowych (30 % oceny),
Końcowy projekt grupowy (60% oceny)
Literatura
Bourne, J., Moore J.(2005) Elements of Quality
on - line education. Engaging Comminities. Sloan
- C Series Vol6.
Halverson, L.,Graham.C.R., (2019) Learner
engagement in blended learning environments: a
conceptual framework.Online Learning, 23(2),
145-178, doi:10.24059/olj.v23i2.1481
Czerkawski B.C., Lyman E.W. (2016) An
Instructional Design Framework for Fostering
Student Engagement in Online Learning
Environments. TechTrends 60, 532–539
DOI 10.1007/s11528-016-0110-z
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: