E-Biznes - ćwiczenia 2700-M-FAK-D-EBIZ
Rodzaje oraz mechanizmy funkcjonowania social mediów, zasady komunikowania, spreadable media – nowe media vs. tradycyjne, podwójna rola social mediów, memy, fake news, trolling, media społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat i Tik Tok, YouTube i Pinterest.
e-Biznes, czyli jak zarabiać w internecie? Modele i strategie, e-commerce, platformy aukcyjne, usługi online, e-komunikacja, podstawy prawne
e-marketing: strategie komunikacyjne, marketingowe i reklamowe, e-mail marketing, marketing wirusowy i RTM (real time marketing), content marketing, storytelling, reklama natywna, SEO i pozycjonowanie, remarketing.
Budowanie marki online, biznesplan dla social mediów, komunikacja wizualna, grafiki, filmy, infografiki do mediów społecznościowych
e-PR, media relations, komunikacja kryzysowa, etyka social mediów, CSR
Influencer marketing: Czym jest influencer marketing? Strategie marketingowe oparte o influencerów, jak znaleźć odpowiedniego influencera i go zaangażować? Kampanie influencerów, influencerzy w różnych branżach, agencje zewnętrze, monitoring, badania i analiza.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Kryteria oceniania
obecność, aktywność, praca dodatkowa, test
Literatura
Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, M. Dutko (red.)
Biznes w świecie mobile, S. Żółkiewska, M. Rycharska, N. Gryczko
E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon, Mirosław Smużniak, Mateusz Bienias
Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX – Vance Ashlee
E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, J. Królewski, P. Sala
Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy – Ryan Holiday
Influencer Marketing od A do Z, Patrycja Górecka-Butora
Jak założyć sklep internetowy? Praktyczne porady na start e-biznesu, K. Bartnik
Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko – Brad Stone
Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek – Eric Ries
Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga – Ekaterina Walter
Narzędzia Google dla e-commerce – Krzysztof Marzec
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, S. Krug
Polski e-konsument – typologia, zachowania, M. Jaciow, R. Wolny
Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie, M. Dutko (red.)
Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie, R. Hoover, E. Nir
Social media to ściema, B.J.Mendelson
Steve Jobs – Walter Isaacson
To jest marketing! – Seth Godin
Twoja firma w Google, czyli jak przeprowadzić skuteczną kampanię AdWords, D. Sałkowski
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, M. Żukowski
Wybuchowy wzrost. Jak zbudowałem gigantyczną społeczność 100 milionów – Cliff Lerner
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: