Business communication 2700-L-FAK-D-KOBI
Tematy poruszane na wykładach:
Podstawy komunikowania się, środki, rola i funkcje komunikowania, informowanie, wywieranie wpływu, perswazja i jej strategie, zachowania komunikacyjne i współdziałanie, Komunikacja werbalna i niewerbalna, kody komunikacyjne, komunikowanie w małych grupach
Wartości społeczne, przekazy masowe, motywy użytkowania mediów i struktura społeczna publiczności, wykluczenie, teorie bazowe, oddziaływanie i efekty mediów.
Personal branding, znaczenie mowy ciała, taktyki autoprezentacji, kompetencje osobiste i komunikacyjne, schematy komunikacji, zasady skutecznej komunikacji, techniki efektywnego słuchania, bariery w przekazie i odbiorze, interakcja
Komunikacja polityczna / społeczna, public affairs, lobbing, media polityczne, programowanie neurolingwistyczne, badania opinii publicznej, debaty i wystąpienia publiczne, mediatyzacja polityki, kampanie społeczne
Propaganda i manipulacja, język, wolność mediów, przeciwdziałanie, postprawda, manipulacja, wojna psychologiczna, pranie mózgów, wywieranie wpływu, fake newsy, przecieki, obiektywizm, analiza treści,
Komunikacja marketingowa, reklama i jej znaczenie w komunikacji, branding i rebranding, design thinking, content marketing, storytelling, marketing bezpośredni, komunikacja wizualna, social media i influencer marketing, społeczna odpowiedzialność biznesu
Komunikacja biznesowa, relacje i komunikacja z otoczeniem, media relations i zmiana modelu pracy dziennikarzy, komunikacja wewnętrzna, audyt komunikacyjny, e-PR, sponsoring, monitorowanie mediów, zarządzanie kryzysowe, employer branding, corporate identity
Komunikacja kulturowa – symbolizacja, wartości, normy i typologie kulturowe, zmiany pokoleniowe, technologiczne i kulturowe, globalizacja kultury i komunikowanie międzykulturowe, popkultura, multimedialność, pojęcia: akulturacja, dekulturacja, szok kulturowy, ksenofilia, asymilacja
Zajęcia są prowadzone w dwóch językach: polskim oraz angielskim, asynchroniczne na platformie Kampus
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu Studenci/Studenci:
Wiedza
• znają podstawowe zagadnienia i terminy z zakresu komunikacji biznesowej
• rozpoznają i identyfikują najistotniejsze problemy i dylematy związane z komunikacją biznesową,
• rozpoznają poszczególne jej rodzaje i rozumieją poszczególne funkcje,
• potrafią wskazać kanały komunikacji oraz możliwe strategie,
Umiejętności
• potrafią wskazać i rozpoznać podstawowe narzędzia komunikacji biznesowej
• potrafią wskazać właściwe dla poszczególnych rodzajów komunikacji grupy docelowe oraz odpowiednie sposoby do ich dotarcia
• potrafią podać przykłady wykorzystania komunikacji do skuteczniejszego osiągania stawianych celów
• umiejętnie posługują się odpowiednimi technikami komunikacji interpersonalnej pomocnymi w budowaniu relacji oraz wizerunku
Inne kompetencje
• wykorzystują zdobytą wiedzę i nabyte umiejętności do właściwego wykorzystania narzędzi komunikacji biznesowej
• potrafią diagnozować problemy związane z działaniami biznesowymi
• potrafią krytycznie odróżnić teorię od praktyki
Kryteria oceniania
test pisemny w języku polskim lub angielskim z materiału udostępnionego na platformie Kampus
Literatura
Content Marketing i Social Media. Jak przyciągnąć klientów (2017), Stawarz Barbara
Human hacking. Poznaj ludzki umysł i naucz się skutecznej komunikacji (2022), Hadnagy Christopher , Schulman Seth
Kompetencje XXI wieku (2020), Lamri Jeremy
Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym (2019), Kozyra Beata
Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu (2013), Wiktor Jan W.
Komunikacja w firmie i w zespole (2017), Jędrzejczak Jacek
Komunikacja w grupie (2018), Peter Hartley
Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej (2006)
Projekt doskonały. Zadbaj o komunikację z klientem, wysoki poziom UX i zdrowy rozsądek (2022), Greever Tom
Relacje interpersonalne Proces porozumiewania się (2018), Ronald B. Adler, Russell F. Proctor
Słuchaj! Sztuka skutecznej komunikacji (2021)
Wizualny PR. Siła obrazów w komunikacji organizacji (2021), Waszkiewicz-Raviv Alicja
Wymiary komunikacji (2022), Frydrychowicz Stefan
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: