Coaching i mentoring 2700-L-DM-Z6COIM-FAK
W części teoretycznej (wprowadzającej) pojawią się następujące zagadnienia (tematy):
1. Zdefiniowanie pojęć coaching i mentoring oraz ich podział rodzajowy
2. Etapy (fazy) wyłaniania się coachingu i mentoringu
3. Jednostka/grupa a zmiana w perspektywie życia zawodowego
4. Zasada 5 CH (chance, choice, change, challange, chaos)
5. Biegła komunikacja interpersonalna jako fundament coachingu i mentoringu
Natomiast w części praktycznej pojawią się następujące zagadnienia:
1. Umiejętność oceny własnych silnych i słabych stron (źródła wiedzy o samym sobie)
2. Budowa scenariuszy przyszłego życia zawodowego
3. Umiejętność budowy relacji wewnętrznych i zewnętrznych
4. Techniki myślenia kreatywnego
5. Trening asertywności
6. Gry kierownicze i decyzyjne
7. Metody analizy otoczenia
8. Techniki działań organizatorskich
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W wyniku uczestnictwa w zajęciach student:
1. Rozumie istotę pojęć coaching i mentoring oraz zna mechanizmy ich funkcjonowania
2. Poznaje narzędzia kształtowania osobowości i budowania umiejętności społecznych
3. Posługuje się technikami samooceny i samodoskonalenia, potrafi budować relacje z otoczeniem
4. Zdobywa umiejętności analizy swego otoczenia, myślenia kreatywnego, potrafi stosować techniki umacniające asertywność
5. Postrzega i analizuje swoje życie zawodowe w perspektywie zmienności i turbulencji
6. Zdobywa silne podstawy do dalszych działań samodoskonalących
Kryteria oceniania
Ocena finalna na podstawie aktywności na zajęciach praktycznych oraz pisemnego testu ze znajomością zagadnień teoretycznych (z etapu wprowadzenia do przedmiotu) Punktowana jest obecność na zajęciach
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
1. Smółka P.(red.), Coaching, Helion, Gliwice 2009
2. Clutterbuck D., Coaching zespołowy, Rebis, Poznań 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: