Consumer Behavior 2600-MSMdz2CBen
1. Zachowania konsumenckie – istota i definicje
2. Analiza uwarunkowań wewnętrznych zachowań konsumenckich:
• Uwarunkowania psychologiczne.
• Uwarunkowania demograficzne - pleć , wiek
3. Analiza uwarunkowań zewnętrznych zachowań konsumenckich:
• Uwarunkowania kulturowe - normy i wartości, style życia, mity i rytuały, globalizacja kultury konsumenckiej
4. Nowe trendy społeczno-kulturowe a zachowania konsumenckie:
• Wirtualizacja
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
K_W01
Zna i rozumie terminologię odnoszącą się do zachowań konsumenckich
K_W02
Zna i rozumie rolę i miejsce zachowań konsumenckich w strategii firmy
Zna i rozumie uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne zachowań konsumenckich
K_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu zachowań konsumenckich do diagnozowania uwarunkowań zewnętrznych działalności przedsiębiorstwa
K_U02
Potrafi określić relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem zewnętrznym, stosując właściwy dobór źródeł.
K_K01
Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z zachowaniami konsumenckimi
S6_W01
Zna i rozumie pogłębioną terminologię dotyczącą zachowań konsumenckich
S6_W02
Zna i rozumie metody, procedury i praktyki analityki zachowań konsumenckich w stopniu pogłębionym.
S6_U01
Potrafi wykorzystać teorię zachowań konsumenckich do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów związanych z kluczowymi funkcjami w organizacji oraz ich integrowania w ramach strategii organizacji, stosując właściwy dobór źródeł oraz
przystosowując istniejące lub opracowując nowe metody.
S6_U02
Potrafi prawidłowo interpretować złożone procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na zachowania konsumenta na rynku stosując właściwy dobór źródeł
S6_K01
Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych analizami zachowań konsumenckich
Literatura
Solomon M. (2015) Consumer behavior (12th ed.), Boston: Pearson
Evans, M., Jamal, A., Foxall, G. (2011). Consumer Behaviour (2nd ed.). New York: Wiley.
Hoyer W., MacInnis, D., Pieters R.(2013). Consumer behavior (6th ed., Cenagage Learninig
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: