Budowanie strategii w nowoczesnej firmie 2600-MSEM3BSNF
Zadaniem kursu jest przedstawienie podstawowych metod analitycznych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym (Analiza PEST, analiza interesariuszy, model 5 sił Portera, analiza grup strategicznych, łańcuch wartości, analiza SWOT, metody portfelowe) oraz wskazanie sposobu wykorzystania poznanych narzędzi analitycznych w analizie przykładowych wyborów strategicznych podejmowanych w organizacjach.
Na każde 2 godziny wykładu student powinien poświęcić dodatkowo minimum 2 godziny na analizę literatury (w tym w szczególności przeczytanie materiałów omawianych na zajęciach).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student:
- rozumie pojęcie "strategii",
- potrafi analizować otoczenie organizacji,
- potrafi analizować łańcuch wartości organizacji,
- zna podstawowe elementy modelu strategii,
- potrafi zastosować poznane narzędzia projektując strategię organizacji
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny (85%)
Aktywność na zajęciach (15%)
Literatura
Obłój, K. (2014). Strategia Organizacji. PWE, Warszawa.
Przypadki (udostępnione przez prowadzącego za pośrednictwem platformy COME lub na zajęciach): Honda, Coca-Cola, Morskie Oko, Starbucks, Ryanair, Audioteka, Jaworski, Agora.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: