- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Design thinking - step by step (online course) 2600-DTSBS-OG
Kurs zostanie podzielony na cztery główne tematy, które zostaną omówione na zajęciach:
• Wprowadzenie do myślenia projektowego - Główne cechy. Określenie znaczenia postaw (sposobu myślenia) i kultury organizacyjnej dla skuteczności działań twórczych.
• Proces projektowania - Ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania problemów. Pomysły i burza mózgów w praktyce.
• Narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów - zarządzanie zwinne, myślenie wizualne, diagramy koligacji, głosowanie punktowe, mapowanie informacji, safari usługowe.
• Projektowanie zorientowane na człowieka (Human Centered Design) - kluczowe komponenty i pochodzenie HCD, system “persona”, obserwacja w praktyce, antropologia projektowania.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
kurs internetowy (Kampus2 oraz Zoom)
Studenci, którzy pomyślnie ukończyli kurs, będą posiadać następujące efekty uczenia się:
• Znajomość podstawowych zasad myślenia projektowego, połączona z umiejętnością ich praktycznego zastosowania, tj. diagnozowania, konstruowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych;
• Posiadanie wiedzy o aktualnych trendach na styku nowoczesnego designu, biznesu i technologii;
• Umiejętność odkrywania i definiowania nowych, nieznanych wcześniej potrzeb klientów / grup docelowych;
• Zrozumienie psychologicznych, organizacyjnych i technologicznych uwarunkowań procesów zarządzania projektowaniem.
Kryteria oceniania
Przedmiot będzie oceniany na podstawie pracy zaliczeniowej, w której studenci zostaną poproszeni o zaprojektowanie produktu z wykorzystaniem technik omawianych na zajęciach.
Literatura
Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., & Leifer, L. J. (2006). Engineering design thinking, teaching, and learning. IEEE Engineering Management Review.
Hallgren, M., & Olhager, J. (2009). Lean and agile manufacturing: External and internal drivers and performance outcomes. International Journal of Operations and Production Management.
Hanington, B. (2003). Methods in the Making: A Perspective on the State of Human Research in Design. Design Issues.
Hoeft, R. M., & Ashmore, D. (2019). User-Centered Design in Practice. In Human Factors in Practice.
IDEO. (2014). the Field Guide To Human-Centered Design. In Igarss 2014.
Kimbell, L. (2011). Rethinking Design Thinking: Part I. Design and Culture.
Kimbell, L. (2012). Rethinking design thinking: Part II. Design and Culture.
Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important? Review of Educational Research.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: